لرستان؛

افتتاح نخستین سینما در پلدختر

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی از افتتاح نخستین سینما در این شهرستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز شنبه ۱۳ خردادماه جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کاظمی گفت:این سینما با اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیون ریال و به عنوان پیشرفته ترین و مجهزترین سینما در استان لرستان و با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر در هر سانس افتتاح می شود.

وی افزود: این سینما قابلیت پخش یک سانس در صورت قطع برق را دارد و دارای سرور حرفه ای است که قابلیت دریافت آنلاین فیلم های روز سینمای کشور را از موسسات و شرکت های پخش فیلم دارد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این که نبود سینما به عنوان یک خلاء فرهنگی برای مردم پلدختر احساس می شد و همچنین در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان در ابتدای دوره نمایندگی خود به فکر احداث سینما در این شهرستان بودم.

وی افزود: بر این اساس از طریق وزارت ارشاد موضوع پیگیری و مکاتبات متعددی انجام شد که منجر به دستور وزیر ارشاد مبنی بر نصب تجهیزات سینما در پلدختر شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان گفت: این پیگیری ها منجر به صدور دستور وزیر ارشاد و در نهایت تخصیص اعتبار و انعقاد قرارداد و راه افتادن سینما در پلدختر شد.

کاظمی افزود: با دعوت شخص نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افتتاح سینما در شهرستان حضور پیدا خواهد کرد.

وی هدف از این دعوت را افتتاح سینما و تامین بودجه و اعتبار برای تاسیس مرکز فرهنگی هنری در پلدختر عنوان کرد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین بازدید معاون وزیر ارشاد از پروژه کتابخانه نیمه تمام شماره ۲ پلدخترکه باید تلاش شود در این سفر برای آن اعتباری در نظر گرفته و به نتیجه برسد از دیگر برنامه های معاون وزیر در پلدختر خواهد بود.

کاظمی گفت: پیگیری جدی و موافقت برای تخصیص اعتبار راه اندازی دفتر نمایندگی ارشاد اسلامی معمولان و تقویت موسسات فرهنگی و قرآنی شهرستان از دیگر اهداف دعوت معاون وزیر ارشاد به شهرستان پلدختر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار