شیراز؛

کمبود 12 ایستگاه آتش نشانی در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز از ضرورت 12 ایستگاه آتش نشانی در این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد فرخ زاده رئیس آتش نشانی شیراز گفت: شیراز نیاز به 32 ایستگاه آتش نشانی دارد در حالی که هم اکنون تنها 20 ایستگاه در حوزه های مختلف در این شهر فعالیت دارند و ایجاد 12 ایستگاه دیگر برای این شهر ضروری است.

فرخ زاده افزود: هم اکنون این سازمان در 20 ایستگاه آتش نشانی خدمات امداد رسانی به شهروندان را انجام می دهد، لیکن بر اساس شاخص های سرانه جمعیت، نیروهای عملیاتی و شعاع دسترسی، تعداد ایستگاه های آتش نشانی باید به 32 ایستگاه برسد.

وی ادامه داد: با هدف نزدیک شدن به استانداردهای جهانی در مبحث ایمنی شهری، پس از بررسی و مطالعات انجام شده، زمین مورد نیاز برای احداث 2 ایستگاه آتش نشانی در محورهای سعدی و گویم تامین شد و از پانزدهم اسفند 95 عملیات اجرای این طرح ها آغاز شده است.

فرخ زاده اظهار داشت: ایستگاه گویم در زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع و ایستگاه سعدی در فضایی به وسعت یک هزار و 60 مترمربع احداث می شود و طبق قرارداد بسته شده، این 2 ایستگاه آتش نشانی ظرف مدت یک سال ساخته می شود.

وی بیان کرد: هم اکنون مرحله خاکبرداری هر 2پروژه به اتمام رسیده و مرحله فونداسیون آنها آغاز شده است.

او گفت: ایستگاه آتش نشانی شهرک گویم یک، که به عنوان ایستگاه پشتیبان است و در زمره ایستگاه های ویژه قرار دارد، محدوده شمال غرب شیراز، جاده شیراز - اصفهان، یاسوج، سپیدان، شهرک گویم، دو کوهک و قلات را پوشش می دهد.

فرخ زاده ادامه داد: ایستگاه آتش نشانی واقع در شهرک سعدی نیز محدوده محور شیراز - خرامه را با توجه به قرار گرفتن آرامستان بهشت احمدی در این محدوده پشتیبانی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در این ایستگاه ها تمهیداتی از جمله استقرار تیم های تخصصی، بالابر، مرکز اورژانس، ساختمان آموزشی و ورزشی، خودروهای تخصصی همراه با تجهیزات کامل و خودروهای ویژه عملیات های مخصوص برای تیم های امدادگر در نظر گرفته شده است.

فرخ زاده گفت: تیم های تخصصی از جمله، امداد و نجات ارتفاع، غواص، موتورسوار، امداد چاه، امداد حیات وحش و کشف جسد است.

وی عنوان کرد: علاوه بر 2 ایستگاه یاد شده، یک ایستگاه دیگر نیز در یک بوستان 580 هکتاری این شهر پیش بینی شده که هم اینک مراحل آماده سازی آن در دست اجراست.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز با اشاره به اینکه ضرورت آموزش را نمی توان نادیده گرفت و با توجه به اهمیت آن، طراحی 2 پارک ایمنی در بوستان مادر و سایت تاکتیکی آموزش در شهرک والفجر شیراز در حال انجام است، تصریح کرد: در این بوستان های چند منظوره، فضاهای مناسب آموزشی برای کودکان و موزه آتش نشانی طراحی شده است تا بتوان به صورت علمی و عملی، کودکان را با مباحث ایمنی و آتش نشانی بیش از پیش آشنا کرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار