ساری؛

شناسایی گرایش نوجوانان و جوانان به رفتارهای پرخطر

گرایش نوجوانان و جوانان به رفتارهای پرخطر به دلیل رفتار نادرست و سبک های فرزندپروری نامناسبی است که والدین علیه فرزندان اعمال می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سروان قاسم گرجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر گفت : گرایش نوجوانان و جوانان به رفتارهای پرخطری مانند شرب خمر،مصرف مواد مخدر،انحرافات جنسی و پرخاشگری به دلیل رفتار نادرست و سبک های فرزندپروری نامناسبی است که از سوی والدین علیه فرزندان اعمال می شود.

وی افزود: خشونت و پرخاشگری شدید و بدون دلیل از شیوه های سبک فرزندپروری مستبدانه است،والدین در چنین خانواده هایی برای تربیت فرزندان خود از خشن ترین شیوه ها استفاده کرده،و گاهی برای اعمال خشونت خود علیه فرزندانشان هیچ عذرو دلیل موجهی را نیز ندارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر گفت : تحقیقات نشان داده فرزندان چنین خانواده هایی نسبت به فرزندان خانواده هایی که از سبک های مقتدرانه و حتی سهل انگارانه برای تربیت فرزندان خود سود می برند بیشتر در معرض ارتکاب رفتارهای پرخطر می باشند.

سروان قاسم گرجی افزود: نوع نگرشی که فرزندان نسبت به والدین خود دارند در الگو پذیری و یا عدم الگو پذیری آنها از والدین شان موثر دارد ،هرچه این نگرش مثبت تر و مناسب تر ،الگو پذیری از والدین شدیدتر و پذیرش والدین از سوی فرزندان قوی تر خواهد بود.

وی گفت: این نگرش موضوعی است که در پی برقراری ارتباط سالم والد فرزندی به نحو احسن شکل می گیرد.

وی افزود: والدینی که پرخاشگری شدیدی نسبت به فرزندان خود داشته ارتباط مناسبی با آنها برقرارنمی کنند و یا از جو خانوادگی نامناسبی برخوردار بوده به ویژه وقتی که از پایگاه اجتماعی و اقتصادی پایینی نیز بهره ببرند در نگرش فرزندان خود جایگاهی نداشته و به عنوان افرادی کم تاثیر در جامعه مطرح می باشند،این چنین فرزندان نیز در معرض رفتارهای پرخطری که مطرح شد می باشند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار