در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بین سازمان بنادر و سازمان جنگل ها مطرح شد؛

ورود اولین کشتی کانتینری از کشور هند به بندر چابهار

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش هایی از فاز جدید بندر چابهار به بهره برداری رسیده و اولین کشتی کانتینری از هند وارد چابهار شده است.

ورود اولین کشتی کانتینری بصورت مستقیم از کشور هند به بندر چابهاربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان بنادر و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص افزایش ظرفیت بار در بنادر کشور گفت: طی دو ماه ابتدای امسال میزان ظرفیت کالاهای غیر رسمی 10 درصد افزایش پیدا کرده است، به طوریکه در بخش کالاهای کانتینری ما شاهد رشد قابل توجهی بوده ایم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تمام تجهیزات در بندر چابهار مستقر شده، گفت: بندر چابهار آماده افتتاح است و ما منتظر اعلام آمادگی ریاست جمهوری و وزارت خارجه برای بهره برداری هستیم.

وی درادامه افزود: به دلیل موقعیت استراتژیک بندرچابهار تمامی مقامات سیاسی کشورهای حوزه این بندر علاقه مند به حضور در این مراسم هستند، بنابراین باید این موضوع از طریق وزارت‌خارجه پیگیری و بلافاصله بعد از اعلام آمادگی وزارت خارجه، مراسم افتتاح در بندر چابهار برگزار می‌شود.

سعید نژاد با اشاره به اینکه بهره برداری از بندرچابهار موکول به برگزاری مراسم نشده، گفت: بخش هایی از فاز جدید بندر چابهار به بهره برداری رسیده و اولین کشتی کانتینری از هند وارد چابهار شده است.

وی یادآور شد: ظرفیت این کشتی کانتینری بیش از ظرفیت های قبلی بوده و در حال حاضر در فاز جدید، تعدادی کشتی، بار جابه جا می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اپراتور جدید بندر چابهار گفت: فرآیند تعیین اپراتور بسیار طولانی شده و در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران درخواست داده‌ و برخی نیز مستقر شده اند اما ما اعلام آمادگی کرده ایم و سرمایه گذاران نیز در این خصوص مهلت خواسته اند.

وی یادآور شد: ما در تلاش هستیم که به شرایط قبل تحریم برسیم و ورود کالاهای کانتینری به آن معناست که کالاهای سرمایه ای و واسطه ای بیشتر وارد کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار