اجرای طرح کارورزی در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان بوشهر از اجرای طرح کارورزی به صورت سراسری در همه استان ها از جمله بوشهر خبر داد.

اجرای طرح کارورزی در استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیدرضا پناه با بیان اینکه طرح کارورزی ذیل طرح کارآفرینی و اشتغال برای جوانان (کاج) در دستور کار دولت قرار گرفته است، اظهار داشت: طرح کارورزی با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکترا اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان دانشگاهی گروه سنی 23 تا 32 سال (با احتساب  سال خدمت سربازی) در همه رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی هستند.

پناه با تاکید بر اینکه علاوه بر دانش آموختگان دانشگاهی، کارفرمایان و واحدهای متقاضی جذب کارورز نیز مخاطبان اجرای طرح کاروزی هستند، افزود: هم اکنون سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است که می‌ توانند آمادگی خود را برای اشتغال یا جذب متقاضیان اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه دوره کارورزی حداقل چهار و حداکثر 6 ماه برای هر کارورز است، عنوان کرد: پس از گزارش‌ گیری از اطلاعات ثبت شده در سامانه بر اساس یکسری شاخص‌ها، افراد حائز شرایط با در نظر گرفتن اولویت‌ها شناسایی و به میزان ظرفیت بنگاه‌ها و با در نظر گرفتن رشته تحصیلی فرد متقاضی از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بنگاه اقتصادی مربوط معرفی شوند.

پناه، آشنایی افراد با محیط کار، تبدیل علوم تئوری به کاربردی و مهارت آموزی را مزیت های اجرای طرح کارورزی پیش از ورود حرفه‌ای فرد به بازار کار عنوان کرد.

وی درباره مکانیزم ‌های نظارت بر عملکرد کارورز و کارفرما در قالب طرح کارورزی گفت: در این زمینه شیوه‌نامه‌ای بزودی تنظیم می‌شود و علاوه بر این بازرسان تامین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و روابط کار بر فعالیت بنگاه‌های زیرپوشش نظارت دارند.

پناه با تاکید بر اینکه واحدهای پذیرنده کارورزان هیچ تعهدی در قبال جذب قطعی کارورز در واحد مربوطه ندارند، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از اجرای آزمایشی این طرح در سال گذشته، 70 درصد کارورزان از سوی کارفرمایان جذب واحد مربوطه شدند.

وی برای افزایش احتمال جذب کارورزان و ماندگاری آنها در محیط کار، در صورت جذب این افراد در واحد و بنگاه اقتصادی مربوط، دولت تا 2 سال 100 درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت می کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: اگر توفیق نسبی در اجرای طرح کارورزی حاصل شود یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تداوم اجرای این طرح است و در همین ارتباط اعتبار مصوب در قالب بودجه‌ سالانه پیش بینی می شود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.