ایمپلنت ابریشمی، جایگزینی برای پرده سوراخ گوش

محققان استرالیایی با استفاده از ابریشم، نوعی وسیله کاشتنی ابداع کرده‌اند که می‌تواند جایگزین پردهٔ سوراخ‌شدهٔ گوش شود و در معالجه برخی از انواع ناشنوایی به کار آید.

ایمپلنت ابریشمی، جایگزینی برای پرده سوراخ گوشبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گوش انسان مکانیسمی ظریف و پیچیده‌، مملو از بخش‌های حساس و متحرک دارد که بروز نقص در آنها مشکل‌زا خواهد بود. بیماری مزمن گوش میانی یکی از مشکلاتی است که منجر به عفونت، درد، کاهش شنوایی و سوراخ‌شدگی پرده گوش می‌شود بنابراین بیمار باید چند دوره عمل جراحی انجام دهد تا این مشکل ترمیم شود.
 
باکنون، گروهی از محققان استرالیایی نوعی ایمپلنت ابریشمی موسوم به ClearDrum تولید کرده‌اند که آنها را قادر می‌کند پرده گوش آسیب‌دیده را تنها با یک بار عمل جراحی ترمیم کنند.
 
فرآیند استانداردی که اکنون برای ترمیم پرده گوش سوراخ‌شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدین گونه است که پزشکان بافت پیوندی را از بافت خود بیمار جدا می‌کنند و سپس آن را طی عمل جراحی دقیقی به یک غشای حساس متصل می‌کنند. در این روش، بیمار چند بار باید تحت عمل جراحی قرار گیرد؛ اما ایمپلنت ClearDrum تغییر شگرفی را در انجام این عمل جراحی ایجاد کرده است.
 
محققان ۸ سال برای ساخت این ایمپلنت وقت صرف کرده‌اند. این ایمپلنت از ابریشم ساخته شده و به اندازه یک لنز چشمی و به صورت کاملا شفاف است.
 
ایمپلنت ClearDrum محکم و سازگار با محیط زیست است و به عنوان چارچوبی برای سلول‌های پرده گوش بیمار عمل می‌کند. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است این ایمپلنت اولین بار در سال ۲۰۱۸ روی انسان آزمایش شود.
 
 
منبع: سلامت آنلاین
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.