مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم؛

فعالیت ۲۰۰ کانال تلگرامی استان قم ثبت شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در حال حاضر کانال‌های تلگرامی با بیش از ۵ هزار عضو باید اقدام به دریافت مجوز کنند که تاکنون ۸ هزار کانال در کشور ثبت شده که ۲۰۰ مورد مربوط به استان قم است.

فعالیت ۲۰۰ کانال تلگرامی استان قم ثبت شده است
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید موسی حسینی کاشانی شامگاه سه شنبه در جلسه تخصصی اقتصادی استان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری با اشاره به اینکه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد دیجیتال اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ مرکز نشر دیجیتال و ۱۴ مرکز فرهنگی دیجیتال در قم در حال فعالیت هستند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه استان قم یکی از مراکز تولید محتوا و تولید نرم‌افزار در کشور است افزود: وزارت ارشاد در نظر دارد با حمایت از مؤسسات فرهنگی و قرآنی زمینه اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی را در زمینه تولیدات نرم‌افزارهای دیجیتالی را دنبال کند.
 
وی ایجاد امنیت در فضای مجازی را از زمینه‌های فعالیت‌های اقتصادی برشمرد و گفت: در حال حاضر کانال‌های تلگرامی با بیش از ۵ هزار عضو باید اقدام به دریافت مجوز کنند که تاکنون ۸ هزار کانال در کشور ثبت شده که ۲۰۰ مورد مربوط به استان قم است.
 
حسینی با تأکید بر اینکه با توجه به تخلفات در فضای مجازی خاطرنشان کرد: ۶۴ درصد تخلفات و جرم‌ها در فضای مجازی مربوط به تلگرام و ۱۶ درصد مربوط به اپلیکیشن اینستاگرام است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: اعتقادداریم اگر بستر فضای مجازی ایمن باشد فضا برای ایجاد اشتغال نیز فراهم می‌شود چرا که مشاغل در این فضا بهره‌وری بیشتری دارد.
 
به گفته وی، با توجه به اهمیت مالکیت معنوی وزارت ارشاد شرایطی را فراهم کرده که هر تولید محتوایی در فضای مجازی نیز امکان ثبت داشته باشد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.