همدان؛

بهار جان رونمایی می شود

مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان از رونمایی آلبوم موسیقی بهار جان خبر داد.

بهار جان رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان گفت: آلبوم موسیقی «بهارِ جان» که در 70قطعه، آثاری از 15 عاشیق استان در آن ضبط شده است، به زودی رونمایی خواهد شد.

جلال گودرزی سروش افزود: در آلبوم موسیقی مخصوص نوجوانان نیز اشعار سه تن از شاعران استان به نام‌های شهلا شهبازی‌حسابی، مریم زندی و مریم زرنشان تبدیل به شش قطعه موسیقی شده است؛ آهنگساز این اثر میرکمال مدنی است که در مرحله‌ی ضبط نهایی قرار دارد.

گودرزی ادامه داد: آلبوم صوتی سوم این واحد نیز تعداد 7شعر ترکی سروده‌ی تعدادی از عاشیق‌های استان را با صدای حق‌رضا فطری و با آهنگسازی مرتضی فطری در ژانر موسیقی ستنی محلی در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد که در مرحله‌ی ضبط نهایی قرار دارد.

وی افزود: آلبوم چهارم این واحد 5قطعه آکاپلّا (موسیقی آوازی بدون همراهی ساز) است که 5 شعر آئینی سروده شاعران استان به صورت چندصدایی توسط گروه کُر خوانده می‌شود و این اثر در مرحله مجوز ماکت قرار دارد.

گودرزی سروش در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی موسیقی، برپایی شب آواز هگمتانه و تقدیر پیشکسوتان موسیقی استان گفت: این واحد ضمن تولید آثار فاخر موسیقایی، به اهداف و رسالت‌های حوزه هنری در زمینه خلق آثار با مضامین انقلاب، دفاع مقدس، بیداری اسلامی، خانواده و... با توجه به توانایی‌ها و نیروهای بومی استان خواهد پرداخت.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار