شاهرود؛

تولید10 درصد از میلگرد کشور در شاهرود

کارخانه فولاد شاهرود با سرمایه مردم راه اندازی شده و ضمن بکارگیری جوانان بومی سهم مهمی در تامین میلگرد مورد نیاز کشور دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیر عامل کارخانه فولاد شاهرود با بیان اینکه این واحد تولیدی با سرمایه اولیه 100 میلیارد تومان با مشارکت مردم شهرستان شاهرود و سهامداران حقوقی از دوسال پیش راه اندازی شده است گفت : در حال حاضر سالانه 180 هزار تن انواع میلگرد در این واحد تولید و روانه بازار داخل کشور میشود.

سید محمد میرحسنی ، خودکفایی متخصصان این واحد تولیدی در تعمیر و نگهداری تجهیزات و دستگاه ها و بازچرخانی آب مصرفی به چرخه تولید را از جمله دستاوردهای مردمی ترین کارخانه استان سمنان برشمرد.

وی تصریح کرد : در حالی که دو سال پیش برای تعمیر ونگهداری خطوط تولید به کارشناسانی از ترکیه و ایتالیا وابسته بودیم ، امروز به همت جوانان و متخصصان امور مربوط به تعمیر و نگهداری در داخل این واحد تولیدی انجام میشود و از نظر هزینه و زمان صرفه جویی قابل توجهی صورت گرفته است.

میرحسنی کمبود نقدینگی و هزینه بالای حمل کالا را از جمله موانع تولید در این کارخانه بیان کرد و افزود :دولت با گسترش حمل ونقل ریلی میتواند کمک قابل توجهی به تولید کنندگانی نظیر فولاد وسیمان نماید.

 بخش ذوب کارخانه فولاد شاهرود نیز با 70 درصد پیشرفت و ظرفیت 100 هزار تن ذوب فولاد تا شش ماه آینده به بهره برداری میرسد و با ساخت بخش ذوب اشتغال مستقیم در این کارخانه از 160 نفر فعلی به 310 نفر افزایش می یابد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.