زنجان؛

صادرات گندم استان زنجان به دیگر مناطق کشور

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان گفت:امسال برای اولین بار مجوز صادرات 50 هزار تن گندم به استان داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رسول منصوری با اشاره به  تمهیدات لازم شرکت غله استان زنجان برای خرید گندم در استان گفت: پیش بینی می شود امسال  210 هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شود.
وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته به علت وضعیت نا مساعد آب و هوا در استان 10 الی 15 روز تاخیر در خرید گندم خواهیم داشت افزود:امسال ظرفیت 300 هزار تنی برای خرید گندم آماده‌‎سازی شده است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضرموجودی گندم استان  220 هزار تن می باشد ادامه داد: پیش بینی می شود با خرید 210 هزار تن گندم طی امسال  میزان ذخیره  گندم در استان به 430 هزارتن  برسد.
منصوری با اشاره به اینکه مصرف سالیانه گندم در استان زنجان 100 هزار تن است، اضافه کرد: با احتساب این میزان مصرف، بقیه گندم تولیدی به استان‌های همجوار صادر می‌شود.
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان  با بیان اینکه امسال تعداد مراکز خرید به 13 مورد رسیده است اضافه کرد: کشاورزانی که محصول گندم آنها بالای 2-5 درصد سن زدگی دارند می توانند محصول گندم خود را به سیلوی ولایت تحویل دهند.
وی خاطر نشان کرد :امسال قیمت تعیین شده برای خرید گندم یک هزار و 300 تومان استٰ .
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار مجوز صادرات 50 هزار تن گندم  به استان داده شد گفت: اتفاق مهم دیگر این است که  استان زنجان جزو چهار استانی قرار گرفت که دولت مقرر کرد در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله شود.

 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.