معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه؛

مهمترین مسئله تصویب محرمانه سند 2030 است/چرا باید به یونسکو اجازه نظارت بدهیم

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه گفت: یکی از مسایلی که بسیار مساله برانگیز است تصویب محرمانه سند 2030 است، معاهده به این مهمی چرا باید مخفیانه امضا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محمد حسن نبوی در نشست بررسی سند 2030 و تأثیر آن در تبلیغ دینی مدارس که در مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مسایلی که بسیار مساله برانگیز است تصویب محرمانه سند 2030  است، معاهده به این مهمی که می‌تواند یک موج عظیم در سیستم فرهنگ ما ایجاد کند چرا باید مخفیانه امضا شود.

وی با اشاره به تبعات سند2030 افزود: امروز در روزگاری به سرمی بریم که نیروهای حزب اللهی و طلاب باید به شدت مراقب باشند تا هیچگاه فریب چنین مسایلی را نخوریم؛ غرب با این گونه سندها به دنبال دین زدایی و فرهنگ زدایی و زبان زدایی هستند و می‌خواهند تمام فرهنگ‌ها را در فرهنگ غربی هضم کنند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه بیان کرد: آنچه مشخص است آن است که معاون اول رئیس جمهور این سند را رسما ابلاغ کرده است و از ماموران اجرا نیز خواسته است که گزارش دهند، بسیج حوزه علمیه بهمن ماه سال گذشته علیه این سند بیانیه ای صادر کرد که این مساله از افتخارات حوزه است.

وی گفت: در اسناد حقوق بشری و در کل این دست سندها در عرصه بین الملل تفکر اومانیستی موج می زند؛ آن‌ها می‌خواهند که انسان به مثابه انسان مادی باید مقدس شمرده شود و در همه امور نیز این تفکر ساری و جاری شود؛ آن‌ها می گویند که هر انسانی حق دارد که بدون حد و مرز از تمتعات حیوانی بهره مند شود و کاری نیز به بعد انسانی ندارند.

نبوی عنوان کرد: یکی از بحث‌هایی که در سند2030 وجود دارد، بحث حقوق شهروندی است که مبتنی بر همین فرهنگ غربی است که در حقوق یک فرزند حق دارند از پدر و مادر خود شکایت کند و دولت نیز باید آن‌ها را دستگیر کند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه گفت: یکی از موضوعاتی که در سند2030 بیان شده مساله رفع خشونت در کتب درسی و نظام آموزشی است که با کلیتی که روی کار بسته‌اند دیگر چیزی به اسم بسیج در مدارس و دانشگاه‌ها نباید وجود داشته باشد،همچنین با مساله جنسیتی، اختلاط دختر و پسر را رسمی می‌کنند.

وی اظهار داشت: چرا باید به یونسکو اجازه دهیم که به تمام مراحل آموزشی ما نظارت داشته باشند در حالی که در قرآن بیان شده است که کافران حق تسلط بر مؤمنین را ندارند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.