تصویب تشکیل شورای صیانت از خانواده در بوشهر

کارگروه اشتغال و آسیب های اجتماعی استان بوشهر در نشست روز پنجشنبه خود تشکیل شورای صیانت از خانواده را در این استان تصویب کرد.

تصویب تشکیل شورای صیانت از خانواده در بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با بیان اینکه پیگیری از برخی مشکلات و آسیب های پس از ازدواج با فراهم شدن اشتغال، فضای آرام و با نشاط امکان پذیر است، اظهار داشت: در ازدواج با توجه به قرار گرفتن دو فرهنگ، آداب و رسوم، علایق خصوصی در کنار هم، باید در این زمینه برنامه ریزی انجام شود تا مشکلات پس از تشکیل خانواده کمتر شوند.

حمیده ماحوزی با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد زیرا که فرد بیشتر ساعت روز خود را از دوران بچگی تا مقاطع عالی در این بخش می گذراند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه چندین عامل در کنار هم باعث ایجاد آسیب های اجتماعی می شود و این مشکلات از طریق رسانه می تواند حل و فصل شود و با اشاره به تک فرزند و دو فرزند بودن خانواده ها، گفت: تعامل بین خانواده ها و برطرف کردن نیازها و خواسته های فرزندان از مشکلات اساسی در این زمینه است و در این بین باید کلاس های آموزشی برای والدین و فرزندان برای آشنایی با آسیب ها برگزار شود.

آنیتا مظفری افزود: در جامعه امروزی تمام کارها باید با آموزش انجام شود، حتی آموزش را می توان پایه و اساس یک کار موفق دانست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز به ضعف مهارت های زندگی اشاره کرد و گفت: خانواده ها با وظایف و کارهای خود در زندگی آشنا نیستند و هر عضو، وظایف را به عهده دیگری می گذارد.

یوسف جمالی گفت: ضعف مدیریت در خانواده باعث رشد آسیب های اجتماعی در جامعه می شود و این رشد در سال های اخیر طبیعی نیست.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.