دلایلی که تعلیق شطرنج را کم رنگ کرد؛

خطر 190 هزار دلاری در کمین شطرنج بازان

پس از انتشار خبر تعلیق شطرنج ایران و بررسی نشدن رنکینگ شطرنج بازان در مسابقات اخیر از سوی فدراسیون جهانی شایعه تعلیق ایران قوت گرفت.

دلایلی که تعلیق شطرنج ایران را رفع می کندبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛فدراسیون شطرنج در پی برگزاری مسابقات جهانی شطرنج زنان جهان با چالش های زیادی روبه رو شد.

هزینه سنگین این رقابت ها به میزبانی کشورمان، که برای نخستین بار این رویداد بزرگ را برگزار می کند باعث شد تا فدراسیون نتواند به موقع تمام مطالبات فیده(فدراسیون جهانی شطرنج) را پرداخت کند.
 
این موضوع تا جایی ادامه پیدا کرد که فدراسیون جهانی شطرنج ایران را تهدید به تعلیق کرد اما با رایزنی هایی که با مسئولان فیده صورت گرفت، سایه تعلیق از شطرنج کشورمان برداشته شد.

هزینه برگزاری این مسابقات 450 هزار دلار بود که فدراسیون توانست بیشتر آن را تامین کند و در حال حاضر 190 هزار دلار از آن باقیمانده است که قرار شد فدراسیون ایران آن را در سه مرحله به صورت قسطی پرداخت کند.

تاخیر در پرداخت جوایز مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان با واکنش مسئولان وزارت ورزش و جوانان همراه بود که به موجب آن معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان انتقادهایی را به نحوه مدیریت این رقابت ها به فدراسیون شطرنج وارد کرد .

پس از آن مقرر شد؛ داورزنی با رئیس فدراسیون شطرنج دراین زمینه جلسه ای برگزار کند تا این فدراسیون بتواند هزینه های باقیمانده این رقابت ها را پرداخت کند.

فدراسیون جهانی شطرنج روز گذشته لیست جدید شطرنج بازان در ماه ژوئن را اعلام کرد که طبق آن رنکینگ شطرنج بازان ایرانی در مسابقات گذشته محاسبه نشد که این موضوع شبهه هایی را در مورد تعلیق فدراسیون شطرنج ایحاد کرد مسئولان فدراسیون شطرنج در این زمینه اظهار دارند که این موضوع دلیل برتعلیق فدراسیون ایران نیست و این اشتباه سایت فدراسیون جهانی بوده است.

دلیل مسئولان فدراسیون شطرنج باز هم مثل همان روز های شایعه تعلیق با انتساب این اتفاق به اشتباه سایت جهانی تا حدودی بار شایعه تعلیق را کمرنگ کرد اما دلیل محکم تر برای اینکه ما هنوز تعلیق رسمی نشده ایم موشوع حضور 2 شطرنج باز ایران در رقابت های اتریش است چرا که هر فدراسیون از سوی فدراسیون جهانی تعلیق شود اجازه برگزاری هیچ مسابقه ای را ندارد و شطرنج بازان نیز نمی توانند در هیچ رویداد برون مرزی شرکت کنند.

این در حالی است که دو شطرنج باز نونهال کشورمان به مسابقات قهرمانی نونهالان به میزبانی اتریش اعزام شدند که این رقابت ها از امروز به طور رسمی آغاز می شود.
 
 همچنین برخی شطرنج بازان نیز در مسابقات شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا که به میزبانی چین برگزار شد شرکت کردند و چندی پیش استان فارس میزبانی مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان آسیا بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار