تبریز؛

تخصیص 50 میلیارد ریال اعتبار برای طرحهای اشتغالزایی

50 میلیارد ریال اعتبار برای طرحهای اشتغالزایی درسال 96 برای استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ روحانی رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی انسانی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی  استان درجلسه کارگروه سرمایه گذاری واشتغال بستان آباد بااشاره به اینکه درسال 95 و 94 استان آذربایجانشرقی از تظر نرخ بیکاری مقام اول رادرکشوربه خوداختصاص داده است گفت : درسال96 نیز بیش از 50 میلیاردریال برای حمایت از طرحهای اشتغالزا و کاهش نرخ بیکاری در استان تخصیص یافته است.
 
وی همچنین گفت: درسال96 طرح جدیدی برای حمایت از اشتغال اجراخواهدشد که دراین طرح رویکرد پرداخت تسهیلات بجای فرد محوری به طرح محوری تغییر میکند ودولت ازطرحهایی که برای 5 نفریابیشتر شغل ایجاد میکنند حمایت جدی تری خواهد کرد.
 
روحانی در ادامه اجرای طرح کارورزی باهدف آموزش وشناسایی نیروهای آماده بکار درمحیطهای علمی ودانشگاهی و طرح تکاپو برای شناسایی مشاغل پرطرفدار درنقاط مختلف کشور را ازجمله طرحهاوبرنامه های دولت برای کاهش نرخ بیکاری در کشوربرشمرد که اقدامات اولیه برای اجرایی شدن آنها درسال 96 آغازشده است.
 
بدرشکوهی فرمانداربستان آباد نیز در این جلسه بااشاره با ظرفیت ها و پتانسیلهای موجود درشهرستان وضعیت فعلی اشتغال در منطقه را نامناسب وغیر قابل قبول توصیف کرد وگفت باوجود بیش از 450 واحد تولیدی وصنعتی در محدوده شهرستان متاسفانه نیروهای کاری برخی ازصنایع از شهرهای دیگر تامین میشود درحالیکه بسیاری ازجوانان بومی شهرستان بیکارهستند.
 
وی در ادامه گفت:بیش از 15 هزار شغل پایدار دربخش صنعت وتولید شهرستان ایجاد شده است که باتوجه به ظرفیتهای موجود و درصورت حمایت از واحدهای راکد میتوان این مقدار را تاحد چشمگیری افزایش داد.
 
شکوهی همچنین حمایت از اشتغال خانگی رابرای توانمندسازی خانواده ها مهم خواند وافزود: ایجاد بازارچه های دائمی برای عرضه محصولات تولیدی در خانواده ها و صنایع دستی از جمله برنامه هایی است که در سال 96 درشهرستان بستان آباد اجرایی خواهدشد.
 
شکوهی در پایان توجه به صنعت توریست وگردشگری را در بحث اشتغال مهم خواند وادامه داد: یکی از چهار محور اصلی در سند تدبیر وتوسعه شهرستان توجه به صنعت گردشگری است و باتوجه به ظرفیت های تاریخی وجاذبه های گردشگری موجود درمنطقه از جمله ،زادگاه استادشهریار درروستای خشکناب، تالاب قوریگل و آبگرم معدنی شهرستان بستان آباد قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری استان را دارد.
 
 
انتهای پیام/ش

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار