کاظمی آشتیانی: معضل دوپینگ به یک باتلاق برای دو و میدانی ایران تبدیل شده است

رئیس اسبق فدراسیون دو و میدانی گفت: معضل دوپینگ به یک باتلاق برای دو و میدانی ایران تبدیل شده و نظارت خاصی روی این موضوع وجود ندارد.

کاظمی آشتیانی://///در حال ویرایش////
محمدرضا کاظمی آشتیانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بی اعتمادی مجید کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی و خارج شدن ارز از کشورمان به دلیل بها دادن وی به مربیان بی کیفیت خارجی بیان کرد: برای موفقیت در هر کاری باید شاخص هایی در نظر گرفته شود. هر رئیس فدراسیونی باید کارنامه خود را با مدیران قبلی در عرصه مسابقات قهرمانی آسیا،بازی های آسیایی، جهانی و المپیک مقایسه کند.نخستین شاخص مدیریت، رتبه کشورها در رنکینگ قاره ای و جهانی است.یک مدیر باید ببیند با توجه به بودجه و امکاناتی که در اختیار داشته به اهداف مدنظر خود در این رقابت ها رسیده است یا خیر. از طرفی باید ارزیابی عملکرد یک مدیر باید این موضوع را هم در نظر گرفت که وی برای دست یابی به یک هدف از 100 روش استفاده کرده یا اینکه به 15 هدف با بهره گیری از 9 روش رسیده است.

وی افزود: همه می دانیم که جایگاه کشورها در رقابت های جهانی و آسیایی براساس مرغوبیت مدال هاست. ارزش یک طلا بسیار بیشتر از چندین مدال نقره و برنز است اما برخی مدیران به خیال خود زرنگ بازی درمی آورند و درحالی که تیم تحت مدیریت شان مدال طلایی کسب نکرده،ادعا می کنند که این تیم از لحاظ تعداد مدال در فلان رتبه قرار گرفته است.مانند کاری که پس از مسابقات اخیر نوجوانان آسیا از سوی مجید کیهانی انجام شد.

آشتیانی در ادامه تصریح کرد: رئیس فدراسیون دو و میدانی باید درباره مرغوبیت مدال ورزشکاران ایرانی در رقابت های قهرمانی جهان و آسیا، تعداد نفرات اعزامی به این رقابت ها، بهره گیری از مربیان زبده و باتجربه ایرانی،استفاده از مربیان بی کیفیت خارجی، اعزام یک دونده یا پرتابگر به مسابقه ای بین المللی بدون مربی اختصاصی و حتی اعزام مربی یک ورزشکار با دونده و پرتابگری دیگر توضیح دهد.چراکه این مسائل ثابت کننده سلامت کاری یک مدیر است.

وی افزود: مربیان کارآزموده ای در ایران داریم و برخی از آن ها در کلاس های بین المللی تدریس می کنند. جالب این جاست از این مربیان در کشورمان استفاده نمی شود. فردی مانند روح الله گلستانی جم که قهرمانان مختلفی را تربیت کرده، جایی در بدنه بین مربیان تیم های ملی ندارد.در زمان مدیریتم در فدراسیون دو و میدانی تنها از مربیان متخصص ایرانی استفاده کردم و البته کمیته فنی روی کار آن ها آنالیز دقیقی داشت. شاید جالب باشد بگویم هادی سپهرزاد پیش از حضور من در فدراسیون دو و میدانی قصد داشت از دنیای قهرمانی خداحافظی کند اما با تمهیداتی که برای وی در نظر گرفتیم برای اولین و آخرین بار،ایران را زیر باران شدید کوبه ژاپن به مدال طلای ماده 10 گانه قهرمانی آسیا رساند.
 
وی ادامه داد: از طرفی سجاد هاشمی آهنگر دونده 400 متر ما درحالی که قید دو و میدانی را زده و روادید خود را پاره کرده بود، با صحبت های ما به عرصه بازگشت و ضمن ثبت رکورد ایران، به مدال طلای رقابت های ارتش های جهان رسید. باید ببینیم دو و میدانی ایران چه جایگاهی دارد، می خواهد به کجا برسد و راه های رسیدن به هدف را هم مشخص کند. فدراسیون دو و میدانی در دوران ریاست من بحرانی ترین روزهای خود از لحاظ مالی را پشت سر می گذاشت. تنها 450 میلیون تومان از سوی سازمان تربیت بدنی به فدراسیون تخصیص داده شد و با این بودجه توانستیم شش سهمیه المپیک کسب کنیم. در آن زمان تست دوپینگ هیچ دو و میدانی کاری مثبت اعلام نشد. پس از جدایی من از فدراسیون بودجه ای یک میلیارد و 800 میلیونی در اختیار دو و میدانی قرار گرفت.  
 
آشتیانی درمورد اینکه رئیس فعلی فدراسیون دو و میدانی چگونه می تواند از هدر رفتن پول بیت المال جلوگیری کند،تصریح کرد: رئیس فدراسیون باید روی تامین منابع مالی، هزینه این منابع، عملکرد مربیان، اهداف فدراسیون نظارت دقیقی داشته باشد و براین اساس عملکرد خود را ارزیابی کند. یکی از بهترین ملاک ها برای ارزیابی کارنامه مجید کیهانی در دو و میدانی به رقابت های قهرمانی آسیا بازمی گردد. در حال حاضر می توانیم وی را نقد کنیم اما تا پایان مسابقات آسیایی نمی توانیم کیهانی را قضاوت کنیم.
 
رئیس اسبق فدراسیون دو و میدانی خاطرنشان کرد: متاسفانه معضل دوپینگ به یک باتلاق برای دو و میدانی ایران تبدیل شده و نظارت خاصی روی این موضوع وجود ندارد.در سال های اخیر نمونه های زیادی از دوپینگ ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی مثبت اعلام شده است.شاید جالب باشد بدانید من به عنوان فردی که سابقه مربی گری دو 400 متر را دارم، در زمان ریاست در فدراسیون بیش ترین تست دوپینگ را از محمد عاکفیان،دوست صمیمی ام گرفتم و در کل نظارت دقیقی روی دوپینگ داشتم.
 
آشتیانی درمورد عملکرد "اوتانون گای" مربی حسن تفتیان گفت: برای ارزیابی عملکرد این مربی باید رکوردهای تفتیان در زمان تمرین کردن زیرنظر رمضان زاده و گای را با هم مقایسه کنید. با وجود هزینه ای که برای مربی فرانسوی انجام شده است، رکوردهای قبلی تفتیان بهتر بود. به نظر من دل رمضان زاده از رفتارهای دونده 100 متر کشورمان شکسته و تفتیان برای نتیجه گیری در رقابت های آتی باید انرژی مربی سابقش را به سمت خود بازگرداند.حسن تفتیان ورزشکار توانا و با اخلاقی است که قصد پیشرفت دارد اما در این مسیر نباید زحمات فردی مانند رمضان زاده را فراموش کند.در ایران مربیان بزرگی وجود دارند و اگر همین امروز ورزشکاران رده سنی امید را در اختیار فردی مانند روح الله گلستانی جم قرار دهید،شک نکنید چند سال بعد قهرمان آسیا تحویل می گیرید.
 
وی در پایان تصریح کرد: تنها ورزشکاری که در زمان من به اردوهای برون مرزی اعزام می شد، احسان حدادی بود. جالب اینجاست در آن زمان مشکلات مالی بسیار زیادی در فدراسیون دو و میدانی وجود داشت اما صفر تا 100 هزینه برگزاری اردوهای احسان را پرداخت کردیم. حتی تیم ملی را با هزینه شخصی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کردم و اگر از ملی پوشان آن دوره بپرسید،اذعان می کنند که بهترین امکانات را در مسابقات ژاپن در اختیار داشتند. بهترین نتایج دو و میدانی در رقابت های ژاپن 2011 کسب شد.تنها سالی که تیم امدادی ایران در خارج از کشور مدال به دست آورد به همان رقابت ها بازمی گردد.آن تیم را خودم ارنج کردم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طوسى
۱۸:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
باسلام من از اين طريق ميخواستم واقعا از زحمات آقاى آشتيانى تشكر كنم چون در زمان سر پرستى ايشان در فدراسيون دو و ميدانى با استفاده از تجربيات و نظرات كارشناسانه ايشان با انتخاب مربى بسيار توانا روسى تاتيانا براى مريم طوسى باعث شكوفاتر شدن استعدادمريم ايشون شدن و بهترين نتايج رو كه مهمترين اون طلاى٤٠٠ متر مسابقات داخل سالن آسيا براى اولين بار در تاريخ دو و ميدانى بود بدست آمد با تشكر فراوان از زحمات آقاى دكتر آشتيانى
آخرین اخبار