تحلیل AFC از دیدار لخویا – پرسپولیس/ تمجید از محمد انصاری و خط دفاع پرسپولیس

تیم کارشناسی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن تحلیل فنی دیدار لخویا – پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به تمجید از خط دفاع پرسپولیس به ویژه محمد انصاری فرد پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،سه شنبه شب تیم پرسپولیس در چارچوب بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد در قطر 1-0 لخویا را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

تیم کارشناسی سایت ای اف سی به تحلیل فنی این بازی پرداخت و نوشت؛پرسپولیس جمهوری اسلامی ایران یک بر صفر بر لخویایی که احساس می کرد لایق پیروزی در این مسابقه است، پیروز شد و صعود خود را به مرحله بعد تضمین کرد.
لخویا در این دیدار 58 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و 10 شوت از داخل محوطه جریمه به سوی دروازه پرسپولیس زد اما نتوانست در برابر دفاع سرسخت این تیم به موفقیتی دست یابد.

پرسپولیس در مواجهه با چنین فشار حمله، مقاومت کرد تا پیروزی خفیفی به دست آورد  و به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.

پرسپولیس مجبور بود برای حفظ برتری مختصر خود از پس یورش های  لخویا برآید، این تیم در طول 90 دقیقه  رقم  شگفت آور 40 سانتر را  روی محوطه جریمه پرسپولیس ارسال کرد.

رهبری خط دفاعی ایران بر عهده محمد انصاری بود. مدافعی که با 12 بار خنثی کردن حملات حریف ، یک سد راه، 9 بار قطع توپ  و پنج بار باز پس گیری توپ ،با اختلافی فاحش بهترین بازیکن این بازی بود.

انصاری با کمک سید  جلال حسینی هم تیمی و همکار دفاعی اش که در یک حرکت بسیار مهم مانع حمله «یوسف العربی» شد، به طور مداوم حملات لخویا را دفع کردند.

به طور کلی، پرسپولیس در شبی که  قدرت دفاعی خود را  به نمایش گذاشته بود، در 55.8 درصد از نبردهای هوایی و 56.1 درصد از تمام دوئل ها برنده بود.


در کنارتمام تلاشهای دفاعی پرسپولیس، بازیکنان لخویا هم در پیدا کردن چارچوب دروازه ناتوان بودند و نتوانستند از تعداد زیاد سانترهای خود به نتیجه برسند.

در حالی که آمارها نشان می دهد 12.5 درصد از 40 سانتر ارسال شده لخویا موفقیت آمیز بوده، اما تنها یک سانتر در محوطه جریمه به بازیکنان این تیم رسید.

از 28 سانتری هم که برای باز کردن بازی ارسال شده بود فقط 2 سانتر به بازیکنان لخویا رسید و اکثر آنها منجر به از دست رفتن توپ و میدان شد.
همانطور که گفته شد از 12 شوت لخویا فقط دو شوت در چارچوب دروازه بود،هرچند که 10 شوت این تیم از داخل محوطه جریمه زده شد.



در حالی که چهار بازیکن خط دفاعی پرسپولیس سهم زیادی در دفاع داشتند –دفاع تیم از همان جلو شروع می شد و تمام یازده بازیکن در کار دفاعی کمک می کردند.

پرسپولیس در طول بازی رقم قابل توجه 38 قطع توپ را داشت  که در کنار موفقیت بالا در دوئل ها کار پیشرفت را برای لخویا سخت تر کرده بود.
درخشش «سروش رفیعی» در پست هافبک میانی نیز بسیار موثر بود و باید از عملکرد خوب او سخن گفت. این بازیکن در 11 بار توپگیری و 4 قطع توپ نقش مهم در میانه میدان داشت.

 همچنین پرسپولیس با اینکه توپ و مالکیت را به لخویا سپرده بود اما حملات سریع  لخویا را مجبور کرد مرتکب 13 خطا شود که همین مسئله فشار را از روی تیم برداشت و باعث شد پرسپولیس هم به اندازه میزبان یعنی 2 شوت در چارچوب داشته باشد.
از روی یکی از همین حملات سریع بود که پرسپولیس به گل رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عامو
۱۸:۰۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
میگن afc خواسته بازی کیسه و العینم تحلیل کنه کارشناسه گفته اون بازیو تو یه سینی فرض کنید که تکیشو دادن به دیوار تیمی که سمته زمینه کیسس و تیمی که سمت دیواره العینه حالا خودتون ببینید چه بازی بوده اون :))))
آخرین اخبار