در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

حضور مشاوران و مددکاران در خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه تهران

رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران از حضور مشاوران و مددکاران در خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه تهران در ایام ماه رمضان خبر داد.

حمید پیروی، رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در گفت و گو با
خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در گذشته هم اجرای  طرح حضور مشاوران و مددکاران در خوابگاه‌های دانشجویی در ایام امتحانات به صورت آزمایشی برگزار شده  بود که مددکاران و مشاوران اطلاعات را به صورت کپسولی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند در حدی که ذهن دانشجو به نکاتی که کمک به تمرکز آنها می‌کند حساس شود و استرس دانشجویان کاهش و بهره وری آنها افزایش پیدا کند.
 
وی ادامه داد: با توجه به نتیجه‌ای که از این دو ترم اجرای این طرح داشتیم سعی می‌کنیم به نحو مطلوب تری در سال تحصیلی جدید آن را اجرایی کنیم و به فعالیت‌های کانون همیاران سلامت عمق ببخشیم.
 
رییس مرکزی مشاوره دانشگاه تهران افزود: همچنین تلاش شده که مشاوران و مددکاران مرکز مشاوره با حضور در شعبات خوابگاهی، توصیه‌های بهداشت روانی و تغذیه را به دانشجویان ارائه دهند. به دلیل اینکه ممکن است در ماه رمضان قند خون کاهش پیدا کند و این موضوع در یادگیری و تمرکز دانشجویان تاثیرگذار است، پیشنهاد اصلی ما این بوده که صبح زود مطالعه داشته باشند و یا بعد از افطار مطالعه کنند.
 
پیروی تصریح کرد: از طرف دیگر کانون همیاران سلامت که در دانشگاه تهران تشکیل شده و با استقبال خوب دانشجویان مواجه شده است، اطلاعات مربوط به بهداشت مواد غذایی و یا افت قند خون و فشار خون را در اختیار دانشجویان قرار دهند.  
 
وی یادآور شد: حضور مشاوران و مددکاران در خوابگاه ها تا پایان زمان امتحانات ادامه خواهد داشت.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار