بنیاد ژنتیک بوشهر به‌زودی راه‌‎اندازی می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در راستای کمک به پیشگیری و درمان بیماری‌های ژنتیکی بنیاد ژنتیک در استان راه اندازی می شود.

بنیاد ژنتیک بوشهر به‌زودی راه‌‎اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خدیجه پوربهی اظهار داشت: با توجه به وجود حدود دو هزار بیماری با منشاء ژنتیکی که درد و رنج فراوانی به بیماران و خانواده‌های آنها و هزینه‌های سنگینی را به جامعه تحمیل می‌کند، انجمن ژنتیک در راستای آگاه‌سازی وکمک به کاهش آلام بیماران با حمایت و همکاری بهزیستی استان بوشهر دانشگاه علوم پزشکی و خیرین در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که این بنیاد، موسسه‌ای خیریه و متکی به کمک‌های مردمی است از هر‌گونه کمک و حمایت مالی و معنوی هموطنان در راستای کمک به گروه‌های نیازمند خصوصا محرومان جامعه استقبال می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با ابراز تأسف از شیوع نسبتا بالای بیماری‌های مادرزادی در کشور و استان بیان داشت: یکی از برنامه‌های محوری بنیاد در حوزه اطلاع‌رسانی، آشنا کردن خانواده‌ها و جوانان با خطرات ازدواج‌های فامیلی به‌ویژه در خانواده‌های دارای فرزندان بیمار است.

پوربهی ترغیب خانواده‌ها به شناسایی ناقلان ژن بیماری در بین اعضا و پیشگیری از ازدواج فامیلی یا تشویق به استفاده از روش‌های تشخیص ژنتیکی پیش از تولد نوزادان را از دیگر برنامه‌های بنیاد ژنتیک استان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: درصورت راه‌اندازی شعبه بنیاد ژنتیک، هم استانی‌ها می توانند از خدمات جامع ژنتیک، مشاوره و انجام آزمایش‌های تخصصی با تعرفه دولتی بهره‌مند شوند که گام بلندی است در‌زمینه کاهش معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.