ایلام؛

کاشت برنج در چم پاریاب ملکشاهی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی از کاشت برنج در چم پاریاب ملکشاهی پس از 50 سال خبر داد .

کاشت برنج در چم پاریاب ملکشاهیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حیدر علی‌حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی اعلام کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، در راستاي سیاست‌هاي دولت تدبیر و امید بیش از 8 هکتار از اراضی مستعد کشاورزي روستاي بوستانه معروف به چم پاریاب که حدود 50 سال است از چرخه تولید خارج شده بود با همکاري مدیریت جهادکشاورزي و سپاه ناحیه ملکشاهی و با هزینه 300 میلیون ریال بابت احداث راه دسترسی و احیاء کانال سنتی مجددا در چرخه تولید قرار گرفت . 

حیدر علی‌حسینی عنوان کرد: در این پروژه که هم اکنون عملیات خاک ورزي و کرت‌بندي آن جهت کاشت برنج در حال انجام است که با توجه به ایجاد خزانه نشاء در کنار اراضی در فصل نشاءکاري (اواخر خرداد) تحت کشت برنج قرار خواهد گرفت . 

علی حسینی اظهار کرد: چم پاریاب داراي 30 هکتار زمین مستعد زراعت و باغداري است که 8 هکتار آن به روش ثقلی آبیاري می‌شود و در آینده با احداث ایستگاه پمپاژ اراضی آبی آن تا 30 هکتار قابل افزایش است . 

وی خاطرنشان کرد: اشتغالزایی مستقیم این طرح تاکنون 16 نفر بوده و پیش‌بینی می‌شود از 8 هکتار اراضی موصوف حدود 25 تن برنج به ارزش ریالی 2 میلیارد ریال حاصل شود.


انتهای پیام/ ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.