چرا نباید «فلافل» بخوریم؟

فلافل اگرچه غذایی خوشمزه است اما مضرات بسیاری برای بدن دارد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بسیاری به علت ارزانی و برخی به دلیل اینکه به مذاقشان خوشمزه می آید به سراغ فلافل می روند. غذایی که در ککمتر از دو دقیقه آمده شده و خوردنش با سس انبه یا خردل برایشان لذت بخش است. اما این غذا علاوه بر خوشمزگی ضررهای بسیاری هم دارد.
 
اصلی ترین ماده درست کردن فلافل نخود است اما برخی سودجویان در سال های اخیر با مخلوط کردن نان و خمیر نان باگت با نخود مشکلاتی را برای افرادی که قصد خوردن فلافل دارند، ایجاد می کنند.
 
موضوع قابل توجه در موضوع درست کردن فلافل ها استفاده از خمیر نان باگت در ساندویچی ها است که بیشتر مواقع به علت ماندن دچار کپک می شود و ماده آفلاتوکسین از خود تولید می کند که دشمن کبد است.
 
موضوع دیگر در پخت فلافل روغنی است که این غذا در آن پخته می شود. متاسفانه فست فودی ها اقدام به استفاده چند باره از یک روغن برای پخت فلافل می کنند. استفاده چند باره از روغن هایی که عمدتا مخصوص سرخ کردن نیستند، مواد سرطانزا روغن را آزاد کرده و موجب می شود تا با خوردن مداوم فست فود به ویژه فلافل که به خاطر موادش روغن زیادی را جذب می کند، باعث می شود تا افراد در آستانه ابتلا به سرطان قرار گیرند.
 
فلافل به دلیل داشتن ادویه های فراوان برای افرادی که مشکل معده، التهاب روده یا زحم معده دارند به هیچ وجه توصیه نشده چرا که پس از خوردن فرد دچار مشکل می شود.  
 
 
منبع:میزان
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۰:۳۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
اکثر فلافلی ها معمولا برای سودجوییِ بیشتر، از مواد نامناسب استفاده میکنند. من تا به حال هرجا فلافل خوردم حالم بد شد ولی تو محل ما یه فلافلی به نام جزیره هست، من تا حالا بیشتر از صد بار اونجا فلافل خوردم خدا شاهده یک بار نشد ناراضی باشم، فلافلش بسیار سبک و خوشمزه است. خدا خیرش بده. دقت کنید که فلافل خوب دونه ای ۲۵ تومنه.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۱ ۰۴ دی ۱۴۰۰
بچه ها فلافل نخورید واقعاً فلافل که میخوریم خیلی بدن من واقعاً فلافل که وقتی خوردم فهمیدم چقدر بعد واقعاًمیگم فست فود آب بعد اصلاً نخورید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۳۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
چندروزه فلافل خوردم هرشب دل درد دارم نخورید هرچی باشه نخودنیست نخورید
Germany
نینا
۰۱:۵۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
فلافل نخورین ،به شدت سرطان زاست ،درضمن فقط ۲۰ درصدش نخود میریرن بقیش نون بیات و کپک زده میریزن ،من سه روز اسهال و حالت تهوع دارم فقط بخاطر ارزان خوردن ،فلافل اصل باید بالای ۲۰ تومن باشه
Iran (Islamic Republic of)
لازم
۱۳:۵۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
فلافل فقط فلافل لشکر آباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
اگر کسی فلافلخور نیست خب نخوره دیگه اجبار که نیست منکه در منزل تهیه میکنم ارزونترین غذایی هست که پختنیه هم بصرفه هست هم خوشمزه هم بدون این مشکلات که در متن هست درضمن دو دقیقه فقط سرخ شدنشه حداقل شب تا صبح نخود باید در آب بمونه تا نرم بشه
آخرین اخبار