اصفهان؛

مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در نایین برگزار شد

مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی در امامزاده سلطان سید علی (ع) نایین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک در این مراسم ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن بیست و هشتمین سالگرد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران گفت : دانش آموز دوره دبیرستان بودیم که این خبر همه ما را متاثر کرد شاید در دوران دبیرستان عمق این مصیبت را درک نمی کردیم اما امروز به برکت نام امام خیلی از مسائلی را که فکرش را نمی کردیم درک می کنیم.
پوربافرانی با اشاره به  حدیث ثقلین افزود : وقتی در رژیم سابق دو موضوع کتاب خدا و اهل بیت (ع) کمرنگ و بی رنگ شد امام با روحیه  مومن ، متحول و انقلابی که داشت مقام در 14 خرداد آمد و اسلام ناب محمدی (ص) را زنده کرد.
 
وی اضافه کرد : امروز ما درک می کنیم سال 42 مردم به پشتوانه چه شخصیتی انقلاب کردند که یکپی از مهمترین شعارهای محوری ایشان عاشورا بود چرا که انقلاب پرتوی از عاشورا بود.
 
نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک با بیان اینکه  نهضت امام حسین (ع) و عاشورا ، ابعاد وجودی شخصیت ابا عبدالله الحسین (ع) در منابر مختلف اشاره شده تصریح کرد : واقعیت تاریخ عاشورا این است که اگر شخصیتی مانند امام سجاد (ع) در کنار قضیه عاشورا وجود نداشت شاید تاریخ عاشورا ماندگار نمی شد امام سجاد (ع) فرزند برومند امام حسین (ع) نهضت عاشورا را حفظ کرد .
این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد :امام  خمینی (ره) از ابتدا بحث اسلام ناب محمدی (ص) را مطرح کردند. چرا که با پیش بینی که از آینده ، جامعه امروزی را رصد کرده بودند  که عربستان سعودی در حالی ادعای اسلام دارد که اسلامش آمریکایی است .

وی در سخنانی روز 15 خرداد را حرکت  امام (ره) جهت تغییر مسیر حرکت مردم  به سمت انقلابی گری و اسلام ناب محمدی (ع) دانست .
پوربافرانی تاکید کرد : سه عنصر اساسی در انقلابی گری از  ویژگی های روز  15 خرداد 42 بود که مردم به پشتوانه این عناصر قیام کردند .
 
وی شخصیت امام خمینی (ره) را ، مومن ، انقلابی و شجاعت عنوان و پایبندی به ارزش های اسلامی را در وجود ایشان بیان کرد.
نماینده مردم نایین گفت : پایبندی به ارزش های اسلامی در هرجایی که  قدم بگذارید اسلام است  و امروز دشمنان درصدد  گرفتن اسلام از انقلاب و نظام ما هستند .
 
وی تاکید کرد : اسلام و اعتقاداتمان را برای حفظ ارزش ها و استواری انقلاب اسلامی  باید تقویت کنیم.
 
پوربافرانی خاطرنشان کرد : امام خمینی به راه و هدفش ایمان داشت و پایبندی به ارزش های اسلامی و هدفگرایی ایشان حفظ آرمانهای انقلاب بود.
 
وی افزود : اگر خودمان رهرو مقام معظم رهبری و پشتوانه ولایت فقیه باشیم با حرکت جهادی و انقلابی می توانیم در مقابله با تحریم های دشمنان مقاومت و اقتصاد مقاومتی را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در زندگی خود پیاده کنیم .
نماینده مردم نایین اضافه کرد : پیشرفت های انقلاب از ابتدا تا کنون ، همه به دلیل حرکت جهادی و انقلابی بود چون کسانی که  در مقابله تحریم ها مقاومت کردند حرکتشان جهادی و انقلابی بود و هرجایی که  از حرکت انقلابی  و جهادی البته نه در قالب شعار بلکه در عمل فاصله گرفتیم ضرر کردیم.
 
وی بیان کرد : خیلی از جاها با اینکه بودجه ای نیست فعالیتی انجام نمی شود ولی در زمان امام خمینی (ره) مردم با حرکت جهادی و با مشارکت هم بناهایی را ساختند.
 
پوربافرانی خطاب به فرماندار و مسئولین اجرایی افزود : اگر روحیه جهادی و انقلابی در نایین ادامه پیدا کند مطمئن باشید شاهد پیشرفت در شهرستان های خوروبیابانک و نایین خواهیم بود و اگر همراهی و همدلی و همکاری مردم نباشد مسئولین شهرستان کاری از پیش نخواهند برد.
 
وی در پایان یادآوری کرد : بنده به وظیفه نظارت ، قانون گذاری و خدمت گذاری به مردم حرکت و انتظار دارم از امام جمعه و مسئولین اجرایی حرکت جهادی و انقلابی انجام دهند تا مسائلی که در شهرستان پیشه روی مردم ان شاءالله مرتفع گردد.
 
گفتنی است در این مراسم ، مدیحه سرایی و قرائت اشعار توسط ذاکر اهل بیت حسین کبیرزاده و ضیافت افطاری از برنامه هایی بود که توسط ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در امامزاده سلطان سیدعلی (ع) نایین برگزار شد.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.