شهرکرد؛

یاد و نام امام خمینی در اذهان ملت‌ها جاودانه خواهد ماند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع) گفت: یاد و نام امام خمینی (ره) در اذهان ملت‌ها جاودانه خواهد ماند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام کریم سرافراز در آیین بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه قمر بنی هاشم (ع)، با تبیین ویژگی‌های بارز شخصیتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) را مصداق بارز «کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ» دانست.

وی افزود: ۱۴ قرن بعد از بعثت پیامبر گرامی اسلام، مردی از پرورش یافتگان مکتب آن حضرت (ص) در ایران قیام کرد که با اراده آهنین و بیانات و کلام نافذ، پرده تاریکی‌ها و جهالت‌ها را درید و جبهه باطل را یکسره به مبارزه طلبید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، ایمان قوی، اعتماد به نصرت الهی، اعتماد و اعتقاد عمیق به توده‌های مردم، حق جویی، حق طلبی، خروش بر دشمنان، شجاعت، ساده زیستی، خستگی ناپذیری در راه الهی، ایمان به هدف و استقامت در راه خدا را از ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) برشمرد و ادامه داد: باورهای امام (ره) به خدا، مردم و خود، قاطعیت، شجاعت و استقامت را در وجود ایشان متجلی کرده بود.

سرافراز با بیان اینکه امام خمینی (ره) یگانه شخصیتی بود که با بهره گیری از ارزش‌های انسانی، جهانی را رهایی بخشید و ملت هایی را از زیر یوغ ستم آزاد ساخت خاطر نشان کرد: یاد و نام امام خمینی (ره) در اذهان ملت‌ها جاودانه خواهد ماند.

گفتنی است: حضرت امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ هجری شمسی و در سن ۸۷ سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

همچنین به دنبال انتشار خبر دستگیری امام خمینی (ره) در پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ توسط عوامل رژیم ستمشاهی پهلوی در شهر مقدس قم، تظاهرات و قیام مردمی در شهرهای قم و تهران و نقاط مختلف کشور به راه افتاد که بر اثر تیراندازی مأموران رژیم، تعداد زیادی از مردم شهید و زخمی شدند. از این روز به عنوان سرآغاز نهضت و انقلاب اسلامی مردم ایران یاد می‌شود. امام خمینی (ره) هم ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار