یزد؛

خودداری شهروندان ازتهیه گوشت در مراکز غیر مجاز

موردی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان ابرکوه مشاهده نشده است.

علی فاتحی نیا رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دراین شهرستان مشاهده نشده است و در ارتباط با این بیماری جای نگرانی وجود ندارد. 

 علی فاتحی نیا افزود: برای پیشگیری و مقابله با این بیماری شهروندان از کشتار غیرمجاز دام خودداری و گوشت را از مراکز عرضه مجاز و دارای مهر دامپزشکی تهیه کنند.

وی با بیان اینکه با هرگونه ذبح غیرقانونی دام جلوگیری و برخورد قانونی خواهد شد، افزود: کشتار دام ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار نقش مهمی در پیشگیری از شیوع این بیماری دارد. 

فاتحی نیا تب بالا، درد ناحیه پشت، درد مفاصل، درد معده، استفراغ، قرمزی چشم ها، صورت و گلو و خونریزی در سقف دهان، زردی و در موارد لکه های بزرگ کبود رنگ روی بدن و خونریزی شدید را از علائم بیماری تب کریمه کنگو عنوان کرد. 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه تصریح کرد : روزانه یکهزارکیلوگرم گوشت قرمز در کشتارگاه دام این شهرستان با نظارت ماموران ذبح شرعی و بهداشتی می شود.

ابرکوه دارای یک کشتارگاه دام ، 20باب مغازه عرضه گوشت قرمز، 17باب مغازه عرضه گوشت مرغ وماهی، یک واحد بسته بندی مواد غذائی، سه باب سردخانه و 13رستوران دارد. 

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار