ساری؛

آموزش فرهنگ مدنیت با استفاده از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی

سازمان دانش‌آموزی یک فرصت مناسب برای آموزش فرهنگ مدنیت به دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: افراد جامعه باید بتوانند در قالب تشکل‌ها و نهادهای مدنی حرف بزنند و تنها به فضاسازی عادت نکنند؛ سازمان دانش‌آموزی یک فرصت مناسب برای آموزش فرهنگ مدنیت به دانش‌آموزان است.

وی دوری از نفاق و دورویی را یکی از شاخصه‌های رشد اجتماع و حفظ سرمایه‌های اجتماعی آن که باعث توسعه است دانست و افزود: اعتماد مردم به حاکمان و رهبران و نیز اعتماد مردم به یکدیگر یکی از سرمایه‌های اجتماعی است رهبران جامعه باید آن را مدنظر داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید بر اینکه اصلی‌ترین تمرکز سازمان دانش‌آموزی باید روی تشکل‌های دانش‌آموزی باشد، گفت: با سرمایه‌گذاری روی تشکل‌های دانش‌آموزی پاسخ درخوری از سوی دانش‌آموزان خواهیم گرفت و به مرور همین سرمایه‌گذاری تبدیل به جریان‌سازی می‌شود.

قاسمی افزود: انتظار ما این است که تشکل‌ها درون همه‌ی مدارس استان شکل گیرد و رهبری آن به خود دانش‌آموزان سپرده شود. رهبری این تشکل‌ها مختص مربیان تشکیلاتی نباشد و به سایر معلمان نیز تعمیم داده شود.

رییس شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی مازندران تداوم و قدرت نظام جمهوری اسلامی را منوط به پذیرفتن فعالیت‌های اجتماعی دانست و گفت: افراد جامعه باید بتوانند در قالب تشکل‌ها و نهادهای مدنی حرف بزنند و تنها به فضاسازی عادت نکنند و سازمان دانش‌آموزی یک فرصت آموزش فرهنگ مدنیت به دانش‌آموزان است.

وی بر الگوسازی در تشکل‌های دانش‌آموزی تأکید کرد و افزود: ایجاد فضای رقابتی در بدنه‌ی تشکل‌ها و سپردن رهبری و مدیریت به شهرستان‌ها و مدارس به موفقیت بیشتر سازمان دانش‌آموزی کمک شایانی خواهد کرد.

علی‌اصغر قیصری مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران نیزبا بیان اینکه برنامه‌ی سازمان در سال تحصیلی 95-94 رشد و تعالی تشکلات دانش‌آموزی در مدارس شهرستان‌ها و مناطق بوده است، گفت: در سال تحصیلی جدید رویکرد اصلی ما متوجه خبرگزاری پانا و اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار خواهد بود تا به هدف اصلی خبرگزاری پانا که تربیت خبرنگاران نوجوان است دست یابیم.

 انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار