یاسوج؛

مدیران در حفظ بیت المال کوشا باشند

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه مدیران در حفظ بیت المال کوشا باشند، گفت:سروک یاسوج و بندان سی سخت همچنان کانون بحران اراضی استان است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛حجت الاسلام  مزارعی در نشست شورای حفظ حقوق  بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با اشاره به مواهب خدادای این منطقه از کشور گفت: تنها امتیازی که این استان نسبت به سایر استان ها دارد منابع طبیعی و محیط زیست بکر آن است بنابراین وظیفه مردم و مسئولین است که از این نعمت های خدادادی حفاظت کنند واین حمایت و نگهداری به گونه ای باشد که آیندگان به نیکی از ما یاد کنند.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: به سال گذشته یکهزار و 765 فقره پرونده در زمینه تصرف اراضی ملی تشکیل شد و 600 هکتار زمین پس از رفع تصرف به بیت المال برگشت.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی با تاکید بر اینکه ادارات و سازمانهای متولی اراضی ،منابع ملی و کشاورزی  خود پیگیر تصرفات بیت المال باشند اظهار کرد: آراء صادره  برای کسانی که به اراضی ملی و منابع طبیعی دست درازی می کنند قاطع و اثرگذار می باشد و وتلاش می کنیم ذره ای از حقوق بیت المال ضایع نشود و کسانی که در این زمینه سهل انگاری نمایند در هر پست و مقامی که باشند دستگاه قضایی هیچ گونه مماشاتی در برخورد با آنان ندارد و هر چه مسئولیت افراد بیشتر باشد دستگاه قضایی با قاطعیت بیشتری رفتار خواهد کرد.

رییس شورای قضایی استان در ادامه گفت: آراء حدود یکهزار پرونده در زمینه تصرفات به نفع بیت المال صادر و نیز 50 هزار متر مربع از حاشیه رودخانه­های استان رفع تصرف شد.

وی با اشاره به توسعه شهری و نگاه به آینده و اینکه رودخانه بشار مانند قلب شهر یاسوج است، اظهار کرد: یکی از خواسته های ما این است  که همه حاشیه های رودخانه بشار په پارک ساحلی تبدیل شود، زیرا با این اقدام هم بازار گردشگری فعال شده و هم دست سودجویان از منابع ملی کوتاه می گردد.

آتش زدن زمین پس از درو جرم است

در این نشست بهشتی ­فر مدیر کل منابع طبیعی استان ضمن تشکر از حمایت های دستگاه قضایی استان در دفاع از عملکرد این اداره در خصوص حفظ منابع طبیعی گفت: به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی های احتمالی در جنگل های استان، تاکنون 120 کیلومتر آتش­بُر احداث کردیم و نیز در سال جاری با حمایت دستگاه قضایی 55 هکتار از اراضی سرگچینه را رفع تصرف کردیم .

وی گفت: آتش زدن مزارع پس از درو علاوه براینکه حاصل خیزی زمین را از بین می­برد، جرم محسوب می شود و متاسفانه در شهرستان های باشت و کهگیلویه این اقدام خلاف قانون مشاهده شده که این رفتار اشتباه علاوه بر آلودگی هوا، خطر آتش گرفتگی منابع طبیعی را چند برابر کرده است.

سروک یاسوج و بندان سی سخت همچنان کانون بحران اراضی استان است

در ادامه، تاج الدینی؛ رییس امور اراضی استان گفت: در سال گذشته تعداد 91 پرونده تصرف تشکیل و از حدود 66 هزار متر مربع اراضی تصرف شده 57 هزار متر مربع رفع تصرف و به بیت المال بازگشت داده ایم و نیز در سال جدید از 9 هزار متر مربع تغییر کاربری داده شده 5 هزار مترمربع رفع تصرف و بقیه موارد در دست پیگیری است.

وی گفت: منطقه سروک یاسوج و بندان سی­سخت همچنان مهمترین مناطق بحرانی امور اراضی استان است.

سامانه 131 ویژه تخلفات اراضی

تاج الدینی در پایان گفت: به منظور جلوگیری از تخلفات و تصرفات در امور اراضی و نیز دریافت گزارش های مردمی سامانه 131 را راه اندازی کردیم که تاکنون مردم 627 مورد گزارش تلفنی دادند و از آنها می خواهیم در تماس با این سامانه تخلفات را گزارش کنند.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.