یاسوج؛

388 نفر زندانی جرائم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد

نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 388 نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندانیان استان به سر می‌برند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛اسماعیل جمیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با محوریت زندانیان جرائم غیرعمد و جشن گلریزان با اشاره به اینکه ستاد مردمی زندانیان جرائم غیرعمد برای اولین بار در سال 1369 توسط شهید لاجوردی تشکیل شد، اظهار کرد: ستاد دیه در سال 76 به عنوان موسسه و نهاد خیریه ثبت و نمایندگی آن در سراسر کشور ایجاد شد.

مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه زندانیان به دو دسته زندانیان جرائم عمد و زندانیان جرائم غیرعمد تقسیم می‌شوند، گفت: زندانیان مشمول دیه و بدهی‌های مالی زندانیان جرائم غیرعمد هستند که جرائم مشمول دیه شامل حوادث کارگاهی، تصادفات رانندگی و بدهی‌های مالی شامل مهریه و چک‌های بی‌محل و ... است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این جشن در وهله اول جمع‌آوری پول نیست بلکه اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه رعایت نکات ایمنی از اهداف این جشن خیرخواهانه است.

این مسؤول در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه 388 نفر زندانی جرائم غیرعمد در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد زندانی جرائم غیرعمد 7 نفر خانم و 381 نفر مرد هستند که 332 نفر بدهکار چک، 37 نفر به دلیل مهریه، 13 نفر جرائم رانندگی و 5 نفر به دلیل نفقه در زندان هستند که برای آزادی این افراد نیازمند مبلغ 60 میلیارد ریال هستیم.

جمیاری با اشاره به بالا بودن زندانیان جرائم غیرعمد در سطح استان گفت: سال گذشته 123 نفر زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ 4 میلیارد و 100  میلیون تومان از زندان آزاد شدند، ضمن اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 24 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد و به کانون خانواده بازگشتند که 22 نفر مرد و 2 نفر زن هستند.

نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای آزادی 388 زندانی جرائم غیرعمد نیازمند مشارکت خیرین هستیم، افزود: جشن گلریزان با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد روز شنبه 20 خرداد برابر با 15 رمضان به صورت متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خیرین می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل زندان‌ها در خیابان پاسداران در این امر خداپسندانه شرکت کنند، تصریح کرد: خیرین کمک‌های خود را به شماره حساب 3002063475 بانک تجارت و شماره حساب 0105123144003 بانک ملی به‌نام ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد واریز کنند.

این مسؤول به منابع ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و گفت: کمک‌های خیرین هم‌استانی، منابع ستاد مرکزی  ستاد دیه، شرکت‌های بیمه، بانک‌های عامل، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، کمیته امام حضرت امداد(ره)، طلبکاران و شکات، محاکم قضایی با پذیرش اعسار و آورده خود زندانیان از منابع ستاد دیه برای آزادی زندانیان است که از این محل‌ها در سال گذشته تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند.

جمیاری در پایان به پیامدهای منفی ماندن افراد در زندان اشاره کرد و یادآور شد: ماندن افراد در زندان موجب از هم پاشیدگی کانون خانواده، ترک تحصیل و تکدی‌گری فرزندان، افزایش جمعیت کیفری کشور و چندین پیامد منفی دیگر می‌شود که انتظار می‌رود با مشارکت خیرین شاهد کاهش زندانیان جرائم غیر عمد در زندان‌های این استان باشیم.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.