فرمانده انتظامی پلدختر:

دستگیری قاچاقچیان عتیقه در پلدختر

فرمانده انتظامی پلدختر از به دام انداختند ماموران انتظامی پلدختر سوداگران میراث فرهنگی و اشیاء تاریخی این شهرستان را خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالوند فرمانده انتظامی پلدختر، گفت: در پی خبری مبنی بر حفاری غیر مجاز قاچاقچیان اشیای تاریخی در منطقه طاق ملک حسین پلدختر، ماموران کلانتری ۱۱ به اتفاق ماموران اداره میراث فرهنگی این شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: این قاچاقچیان که در دامنه تپه‌های این منطقه که جزء محدوده حفاظت شده ملی و میراث فرهنگی است مبادرت به حفاری و سرقت اشیاء تاریخی می‌کردند که توسط ماموران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: در این عملیات دو نفر سوداگر اشیای تاریخی دستگیر و یک دستگاه موتور سیکلت از آن‌ها توقیف و به پارکینگ دلالت داده شد.

عبدالوند گفت: تعدادی اشیای تاریخی، سنگ‌های منقوش و ابزار آلات مخصوص کند و کاری و حفاری در بازرسی اولیه از قاچاقچیان کشف شد.

وی افزود:دستگیرشدگان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی پلدختر در ادامه افزود: همکاری و تعامل رییس و کارکنان اداره میراث فرهنگی این شهرستان در مبارزه با سوداگران میراث فرهنگی با این نیرو قابل تقدیر است.

انتهای پیام /د
برچسب ها: پلدختر ، لرستان ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.