19+1 مسی در سراسر جهان معرفی شدند

روزنامه میرر انگلیس به بهانه ابراز تمایل باشگاه سلتیک اسکاتلند برای جذب سردار آزمون، گزارشی درباره بازیکنان جوانی که با مسی مقایسه می شوند منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،با ابراز تمایل باشگاه سلتیک برای به خدمت گرفتن سردار آزمون مهاجم جوان تیم ملی فوتبال کشورمان، که از او به عنوان مسی ایرانی یاد می شود نام این بازیکن بار دیگر در مطبوعات اروپایی مطرح شد.

لیونل مسی آرژانتینی اگر چه فقط یک نفر است اما 19 بازیکن مطرح این نام را به یدک می کشند.

روزنامه میرر به همین بهانه در گزارشی به معرفی 19 بازیکن جوان، از جمله سردارآزمون ،پرداخت.

1. سردار آزمون - مسی ایران

سردارهنوز فقط 21 سال سن دارد، مسی ایران هنوز هم می تواند به جایگاه برتری در فوتبال دست یابد.اگرچه انتقال قرضی او از روبین کازان به روستوف به طورخاص نتیجه نداد.

اخیرا درباره انتقال او به سلتیک تحت هدایت برندان راجرز اخباری مطرح شده است.
آزمون در حال حاضر چندین بازی ملی در کارنامه دارد و قبل از این که  به فوتبال روی بیاورد می توانست  عضو تیم ملی ایران والیبال باشد.

2. خوان مانوئل ایتوربه - مسی پاراگوئه 

ایتوربه ، متولد بوینس آیرس آرژانتین است، اما در تیم پایه سرو پورتنیو پاراگوئه رشد یافت و آنجا بود که دریبل های سریعش چشم ها را خیره کرد. انتقال به پورتو پرتغال و سپس انتقال قرضی به هلاس ورونا با عملکرد خیره کننده  او در سری آ همراه شد و با پول هنگفتی به  تورینو درسری آ منتقل شد. 

با وجود این که به او لقب مسی گوارانی و یا پاراگوئه  داده شده، این وینگر جوان برای کشور محل تولد خود یعنی آرژانتین هم در رده سنی جوانان بازی کرد. در 16سالگی، دیگو مارادونا او را همراه خود به جام جهانی 2010 برد تا با تیم ملی تمرین کند و این بازیکن تصمیم خود را برای بازی در آرژانتین اعلام کرد.

طرفداران فوتبال لیگ برتر فصل گذشته کمی او را شناختند – این بازیکن 22 ساله به صورت قرضی به بورنموث پیوست اما فقط یک بازی برای این تیم انجام داد.

3. کلودیو نانکوفیل - مسی برفی 

 کلودیو گابریل نانکوفیل، با نام مستعار مسی برفی ، هنگامی مطرح شد که چند تن از باشگاه های برتر در سال 2013 برای خرید او باهم  به رقابت پرداختند.
  این بازیکن 8 ساله برای باشگاهی در باریلوچه، آرژانتین، بازی می کند.

نانکوفیل مهارت های دریبل زنی و کنترل توپ شگفت انگیزی دارد، چپ پا است - از این رو بسیار کوچک تر از آن است که با مسی مقایسه  شود.

خانواده او با آژانس Sueno COMUNICACIONES، در تماس اند تا او را  به اروپا  منتقل کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

4. رایان گائولد-مسی کودک 

 این استعداد  تیم داندی یونایتد  ملقب به مسی کودک، که مورد علاقه تعداد زیادی از باشگاه های برتر اروپا قرار داشت سرانجام به اسپورتینگ لیسبون پیوست.
با رشد فیزیکی، گائولد از قامت لازم برای مقایسه شدن با کاپیتان آرژانتین برخوردار شد و سبک دریبل زنی او هم با مسی تفاوت زیادی ندارد.
 
5. تاکه کوبو - (اولین) مسی ژاپنی

احتمالا شما هرگز نام تاکه فوسا کوبو را قبلا نشنیده اید: بله، کوبو یکی از کودکانی است که بارسلونا با آنها قرارداد امضا کرد که این امر منجر به محرومیت فعلی آنها از فعالیت در بازار نقل و انتقالات شده است.

در واقع، این جوانان آکادمی بارسا هستند که از این حکم فیفا متضرر شده اند، بازیکنان زیر 18سالی  که از اتحادیه اروپا نیستند از بازی کردن محروم شده اند. به این ترتیب انتظار می رود چندین بازیکن نوجوان نیوکمپ را ترک کنند. 
حالا کوبو باید این ماه بارسلونا را ترک کند و به ژاپن برگردد، جایی که او سال 2011  در سن 13 سالگی آنجا را برای دنبال کردن رویاهای خود،ترک کرد.

6. ماکسی رومرو/بازیکن 19 ساله ولز سارسفیلد آرژانتین 
 
 این مهاجم نوجوان با وجود مسائل پیچیده ای که در مورد مالکیت او وجود دارد، مورد توجه آرسنال است.

نگرانی منطقی که وجود دارد این است که تعداد زیادی از بازیکنان با استعداد محصول آکادمی ولز بوده اند ،اما هرگز به جایی نرسیده اند - آخرین فرد موفق احتمالا خوانس گوتیرز بود - اما رومرو بازیکن جوان بسیار مستعدی است که دو فصل دیگر در آرژانتین اقامت خواهد داشت.


7. لورنزو اینسینیه - مسی ایتالیایی 

او بیش از اندازه شبیه مسی است- قد و قامت کوتاه، مهارت در دریبل زنی، سریع و بازی از کناره ها.

او همچنین برای یک باشگاه بزرگ در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند(ناپولی)، که همین امر او را کیلومترها بالاتر از برخی از اسامی که در این لیست آورده شد، قرار می دهد.
 آسیب دیدگی در آغاز این فصل ،پیشرفت این بازیکن  24 ساله را متوقف کرد، اما او در همین مدت 9 گل به ثمر رساند.

8. لی مینگ - مسی چینی

این نابغه 15 ساله فوتبال، برای مدرسه ابتدایی  چنگیانگ کینگدائو بازی می کند.

9. کریستین آتسو - مسی آفریقایی

مسی آفریقایی بازیکن چلسی محسوب می شود.او  فصل 2016-2015 به طور قرضی برای بورنموث و مالاگا  بازی می کرد و فصل گذشته نیز برای نیوکاسل به میدان رفت.
این بازیکن 25 ساله غنایی در جام جهانی 2014 هم بازی کرده است.
 
10. زاک گیلسنان - مسی استرالیایی / ایرلندی 
 
از وقتی این بازیکن 9 ساله با بارسلونا قرارداد بست هر دو کشور استرالیا و ایرلند ادعای مالکیت او را کرده اند.
اما این نوجوان ایرلندی که متولد استرالیا است ،  واجد شرایط بازی برای تیم ملی انگلیس هم است.

11. آلن ژاگوئف - مسی روسیه

یک ستاره بزرگ در مسکو، قدرت مالی لیگ روسیه بدان معنی است که با وجود شایعه ابراز علاقه تیم های خارجی او در روسیه باقی خواهد ماند.
هافبک 26 ساله زسکا مسکو بدون شک خوب است، اما نه در آن حد که به سطح مسی برسد.

12. ولید سلیمان - مسی مصر

البته این بازیکن را نمی توان خیلی در این لیست گنجاند زیرا او مسن تر از مسی است. به همین دلیل ما آرین روبن را هم در این لیست نیاوردیم با وجود این که وسلی اسنایدر ادعا می کند او مسی هلندی است.

هافبک تهاجمی الاهلی بازیکن فوق العاده ای است.اما او 31 ساله است.بنابراین فرصت تقلید ازمسی برای فتح لیگ قهرمانان و توپ طلا را از دست داده است.

13. مارکو روخاس-مسی نیوزلند 
 
بازیکن 25 ساله تیم ملی نیوزیلند که در حال حاضر برای تیم ملبورن ویکتوری استرالیا بازی می کند.او سابقه بازی در اشتوتگارت را نیز در کارنامه دارد.

14. یوآنیس فتفاتزیدیس - مسی یونانی

یک وینگر کوتاه قامت که همان قدرت دریبل زنی ستاره بارسلونا را دارد.

او پس از راهیابی به تیم ملی یونان با چند گل حیاتی خود به آنها کمک کرد به یورو 2012 راه پیدا کنند. اما آنجا تقریبا در تمام مسابقات روی نیمکت نشست. و همین باعث شد جایگاهش را در المپیاکوس از دست بدهد.

این بازیکن 26 ساله که در حال حاضر برای الاهلی بازی می کند برای جنوا و کیه وو نیز بازی کرده است.

15. ماریو گوتزه - مسی آلمان

هافبک 25 ساله بورسیا دورتموند و تیم ملی آلمان. او گل پیروزی  کشورش را در فینال جام جهانی به ثمر رساند، و در نتیجه مسلما  حتی جلوتر از مسی قرار دارد. البته منظورمان در سطح فردی نیست.

16. خوزه آنخل پوزو - مینی مسی
 
بازیکن 21 ساله آلمریا، 5سال قبل زمانی که  نوجوان بود باشگاه منچستر سیتی چند میلیون یورو را برای خرید این بازیکن از اسپانیا، هزینه کرد و مورد تمجید بسیاری در ورزشگاه اتحاد قرار داشت. اما او در لیگ برتر فقط در 3 بازی به میدان رفت و سال 2015 به فوتبال اسپانیا و تیم آلمریا برگشت.

17. دیوید گونزالس - مسی خارج از لیگ

گونزالس محصول آکادمی لاماسیا است که سال 2007 در مسابقات قهرمانی اروپا زیر 17 با اسپانیا به همراه دیوید دخیا عنوان قهرمانی را به دست آورد. او با کسانی مانند بویان کرکیچ هم بازی بود،اما نتوانست به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

 در حالی که هم تیمی های سابق او در بزرگترین تیم ها هستند،دیوید گونزالس تا همین اواخر، در مکلش فیلد تاون، باشگاهی در منطقه چشایر انگلیس، بود.

18. مازینهو - مسی سیاه 
 
 این نام مستعار برزیل کمی دردسر ساز است. این بازیکن عضو تیم دسته دومی اوئسته Oeste  برزیل بود.

19. اسوالدو - مسی شمال شرق

قد و قامت کوچک ، سرعت انفجاری و دریبل  های این بازیکن سائوپائولو  باعث شد به او لقب مسی داده شود.

اسوالدو در حال حاضر در لیگ عربستان سعودی بازی می کند، و اوضاع آنطور که قرار بود پیش نرفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
saeed
۱۰:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
مسی چینی خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
ماشا الله ليونل مسي
آخرین اخبار