ساری،

مرگ 653 نفر در تصادفات رانندگی

653 نفر پارسال به علت تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

علی عباسی مدیر کل پزشكی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: تعداد کل متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی مازندران پارسال 653 نفر بود كه اين رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش يافته‌ است.

وی افزود: از كل متوفيات حوادث رانندگی در سال 95 برون شهری 425 نفر، درون شهری 192 نفر و راه روستايی 36 نفر را در برمی گيرد.

عباسی گفت: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان بيشترين فوتی مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با 102 ،بابل با 89 و آمل با 84 نفر بیشترین و شهرهای گلوگاه با 11 و رامسر با 12 کمترین فوتی گزارش شده است.

مدیر کل پزشكی قانونی مازندران افزود: از اين تعداد 214 مورد عابر ،153 سرنشین، 150مورد موتور سوار، 124 مورد راننده و 12 مورد هم دوچرخه سوار هستند.

عباسی تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی استان را در سال گذشته، را 15هزار و 418 نفر اعلام كرد كه این رقم نسبت به مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از آنجایی كه بیشترین فوتی در جاده های برون شهری رخ داده است اين می تواند هشداری باشد تا بلکه با رعايت نکات ايمنی از قبيل بستن کمربند ايمنی برای رانندگان و سرنشينان و نيز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در كاهش تصادفات موثر باشد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار