لرستان؛

ختم بیش‌ از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده طلاق در لرستان

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی لرستان گفت: سال گذشته ۵۷۰ پرونده در حوزه مشاوره طلاق به ما ارجاع شد که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها به سازش ختم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛رضا شیراوژن صبح امروز در جلسه کارگروه مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان، عنوان کرد: از بین ۵۷۰ پرونده ارجاع شده به ما، ۲۹ درصد آن‌ها را به دادگستری انتقال دادیم و از بین این پرونده‌ها ۳۳۰ پرونده خودمعرف بودند.
 
وی افزود: طبق بررسی پرونده‌های ارجاع شده موضوعاتی مثل، اعتیاد، خیانت، بیکاری و...از جمله عوامل ایجاد کننده طلاق هستند که دامن‌گیر خانواده‌ها شده‌اند.
 
معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی پنج برآورد داشتیم که دستورات لازم برای حل آن‌ها اعلام شده و اقداماتی نیز صورت گرفته‌است.
 
شیراوژن یادآور شد: تشکیل ۱۲۴ جلسه در طی سال ۹۵ و برگزاری ۱۵ نمایشگاه در حوزه‌های مختلف حجاب، سرقت، کنترل خشم و... از جمله اقداماتی بود که در مناطق آسیب‌زا، مدارس، مساجد و...برگزار کردیم.
 
وی با اضافه کرد: سرکشی مسوولان به مناطق محروم یکی از اقدامات خوب و موثری است که می‌تواند در این زمینه تاثیر داشته باشد.
 
این مسوول با اشاره به ارائه ویزیت‌های رایگان مشاوره در مناطق محروم و آسیب‌پذیر، بیان کرد: طی این امر افراد زیادی مراجعه کردند و با مطرح کردن مشکلات خود توانستیم، به آن‌ها مشاوره بدهیم و به آن‌ها کمک کنیم.
 
شیراوژن گفت: ارائه آموزش‌ها همگانی، پاکسازی مناطق آلوده و...از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بود که با همکاری سابر دستگاه‌هو انجام شد و طی آن متوجه شدیم که برگزاری آموزش‌های چهره به چهره در مدارس، مساجد و... می‌تواند، بسیار تاثیرگذار باشد.
منبع:فارس  
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار