اردبیل؛

افزایش ۱۰۰ درصدی تولید محصول کلزا در اردبیل

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کلزا کاران استان اردبیل تاکنون ۱۰۰۰ تن کلزای برداشت شده خود را به مراکز خرید تحویل داده اند که پیش‌بینی می شود امسال از مزارع استان بیش از ۲۰ هزار تن کلزا برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن روحی افزود: در راستای سیاست تغییر الگوی کشت افزایش سطح زیر کشت و تولید دانه روغنی کلزا در اولویت کاری قرار دارد، بگونه ای که میزان تولید این محصول در سال گذشته ۹ هزارو ۲۶۰ تن بوده است در حالی که امسال میزان تولید از مرز ۲۰ هزار تن خواهد گذشت و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی این محصول نسبت به سال گذشته خواهیم بود. سطح زیر کشت کلزا در سال جاری بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ هکتار است.

وی در ارتباط با قیمت خرید تضمینی و مراکز خرید این محصول نیز افزود: قیمت تضمینی خرید کلزا در سال جاری ۲ هزارو ۷۸۳ تومان تعیین شده است که همین امر بیش از پیش بر میل و رغبت کشاورزان به کاشت این محصول افزوده است .

روحی افزود: درحال حاضر ۹ مرکز خرید در استان فعال است که کشاورزان بدون هیچ گونه معطلی می توانند محصول تولیدی خود را به این مراکز تحویل دهند. این مراکز خرید به صورت فعال از ۱۳ خرداد ماه فعالیت خود را آغازکرده اند و هیچ مشکلی در عملیات خرید این محصول از کلزا کاران وجود ندارد.

وی عنوان کرد: پارس آباد با ۵ هزار و ۶۹۸ هکتار، بیله سوار دوهزار و ۳۳۱ هکتار و اردبیل با ۳۳۷ هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.