بیرجند؛

مرخصی برای سرقت

متهم به 8 فقره سرقت منزل،که در روزهای مرخصی خود از زندان اقدام به سرقت می کرد، در شهرستان بیرجند دستگیرشد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛سردار شجاع،فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: چندین شکایت به کلانتری های شهر بیرجند ارجاع شد که بر اساس صحبت شاکیان ، شخص یا اشخاصی به خانه های خالی از سکنه مراجعه می کنند و همراه با تخریب وسایل اقدام به سرقت طلاجات و وجه نقد می کنند .

وی افزود: پس از دریافت اطلاعات اولیه رسیدگی به موضوع در دستور کار  ماموران کلانتری شهر بیرجند قرار گرفت و پرونده شکات نیز در پلیس آگاهی استان به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت.

سردار شجاع گفت: تحقیقات میدانی کارآگاهان شعبه سوم آگاهی که آغاز شد در یکی از صحنه های جرم سرنخی یافتند مبنی بر این  که سرقت های رخ داده  توسط یک نفر انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان افزود: کارآگاهان با هماهنگی های قانونی فرد مظنون را تحت تعقیب قرار دادند و دریافتند که  متهم سابقه دار 36 ساله در یک روز خاص از زندان مرخصی می گیرد و اقدام به سرقت می کند.

 سردارشجاع گفت: کارآگاهان پس از اطمینان خاطر از این موضوع در یک اقدام ضربتی به محل سکونت فرد تحت نظر مراجعه کردند که ابتدا با مقاومت وی رو به رو شدند و در بازرسی منزل وی تعداد زیادی از اقلام سرقتی کشف و ضبط شد.

وی افزود: متهم در مقابل کارآگاهان لب به اعتراف باز کرد و پرده از  8 فقره سرقت منزل که بیشتر شامل طلاجات و وجه نقد می شد  ، برداشت .

فرمانده انتظامی استان گفت: متهم بومی استان است که بر اساس  پرونده قبلی خود هم که در حوزه سرقت بوده است به 11 سال زندان محکوم شده است  که پس از گذراندن 3 سال از دوران محکومیت خود به بند کارگری انتقال پیدا می کند و برای این که کسی به وی شک نکند در یکی از روزهای خاص مرخصی می گرفته و دست به سرقت می زده است .

سردارشجاع افزود: متهم وقتی از  خالی بودن منازل اطمینان حاصل می کرده است  با تخریب درهای ورودی وارد منازل می شده و اقدام به سرقت می کرده است و تاکنون هم ارزش اقلام سرقتی توسط وی  40 میلیون تومان برآورد شده است.  
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار