لرستان؛

تشکیل شعب ویژه جهت رسیدگی به تخلفات احتمالی روزه خواری

دادستان لرستان گفت: به دادستان‌های شهرستان‌ها اعلام کرده‌ایم که جهت جلوگیری از پراکندگی پرونده‌های احتمالی مطرح شده با موضوع روزه‌خواری شعب ویژه‌ای را در این خصوص تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با اشاره به جایگاه ماه مبارک رمضان و لزوم رعایت این واجب الهی گفت: یکی از واجبات الهی برای هر مسلمانی گرفتن روزه و عمل به این واجب الهی است.
 
وی افزود:، اما بر اساس موازین دین اسلام برخی افراد ازجمله مسافران و یا بیمارن از انجام این فریضیه الهی معاف هستند و لازم نیست که روزه بگیرند.
 
این مقام قضایی گفت: در همین راستا قانون گذار رعایت این واجب الهی را مدنظر قرار داده و برای کسانی که حرمت این ماه را نگه ندارند مجازات در نظر گرفته است.
 
رازانی افزود: با هرکسی که که اقدام به روزه خواری کند برخورد قاطع خواهد شد و کسانی هم که عذر دارند نباید در ملاعام اقدام به روزه خواری کنند.
 
در این رابطه به دادستان‌های شهرستان‌ها اعلام کرده ایم که جهت جلوگیری از پراکندگی احتمال پرونده‌های مطرح شده با موضوع روزه خواری شعب ویژه‌ای را در این خصوص تشکیل دهند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.