سنندج؛

تاییدیه سلامت بیش از ۹۰ درصد محصولات کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: استان کردستان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه‌دار کشوری است و بیش از ۹۰ درصد محصولات تولیدی تاییدیه سلامت گرفتند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران با موضوع فرهنگ و مدیریت جهادی که با حضور مسئول امور استان‌های نمایندگی ولی فقیه در وزارت کشاورزی برگزار شد،گفت: درآمد سرانه استان کردستان ۷ میلیون تومان در سال است در مقایسه با ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان میانگین کشوری، عدد بسیار کمی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: مجموع تولیدات بخش کشاورزی ۲میلیون و ۶۰۰ هزار تن است و ۴۴در افزایش تولید را شاهد بودیم.

ذوالفقاری همچنین افزود:در کشور با یک متر مکعب آب یک کیلو محصول تولید می‌شود اما در استان کردستان با این میزان آب ۲ کیلو و صد گرم محصول تولید می شود.

وی بیان کرد: استان کردستان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه‌دار نخست کشوری است که با انجام آزمایش توسط علوم پزشکی کردستان بیش از ۹۰ درصد محصولات تولید شده تاییدیه سلامت گرفتند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ، در حال حاضر ۱۲۰واحد تعطیل در بخش کشاورزی وجود دارد که در مقایسه با جمعیت ۱۱۰ هزار نفری بهره برداران کردستانی عدد مناسبی است.

انتهای پیام/ م ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.