سفیر سابق ایران در عراق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا راهبرد وضع تحریم‌ها علیه ایران را دنبال خواهد کرد

کاظمی قمی با اشاره به راهبردهای ضد ایرانی آمریکا علیه ایران گفت: هدف آمریکا حفظ ساختار کلی تحریم‌ها علیه ایران است.

آمریکا راهبرد وضع تحریم‌ها علیه ایران را دنبال خواهد کرد
حسن کاظمی قمی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌ریزی سنا برای این اقدام اظهار داشت: آمریکا از گذشته تا کنون 4 راهبرد را علیه جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته است.

وی افزود:  بعد از اجرای برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران، آمریکایی‌ها به دنبال انجام استراتژی های چهارگانه از جمله مقابله با توان موشکی ایران، حفظ ساختار کلی تحریم‌ها،  مقابله با بازیگری جمهوری اسلامی در منطقه و نفوذ در داخل کشور بودند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال جلوگیری از توان بازدارندگی جمهوری اسلامی هستند یادآور شد: آنها به دنبال این هستند که توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را محدود کنند.

کاظمی قمی یادآورشد: حفظ ساختار کلی تحریم ها به بهانه های مختلف غیرهسته‌ای، دیگر راهبرد آمریکاست که در این مدت هم شاهد این موضوع بوده ایم.

وی با تاکید بر تلاش آمریکا برای مقابله با توان جمهوری اسلامی در منطقه گفت: آنها می خواهند مانع نقش مثبت و موثر جمهوری اسلامی در منطقه شوند.

کاظمی قمی با اشاره به تلاش دولت و سنای آمریکا برای وضع تحریم علیه ایران گفت: آنچه که امروز هیئت حاکمه آمریکا انجام می دهد همان تداوم سیاست دولت قبل است و این نشان می‌دهد که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.

کاظمی قمی با اشاره به تحریم های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران پس از برجام یادآور شد: ایالات متحده در آینده نیز تحریم‌های جدید علیه ایران را دنبال خواهد کرد.

کاظمی قمی افزود : حضور آمریکایی‌ها در منطقه منجر به گسترش نا امنی ها شده است. آمریکایی ها همواره نقش منفی در منطقه ایفا می‌کنند، در مسئله حمایت از تروریسم در منطقه اولین متهم آمریکاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار