7 راهکار طلایی برای افزایش مهارت های اجتماعی کودکان

آموزش دوست یابی یکی از راه های کسب مهارت اجتماعی است که باید از کودکی، آن را تقویت کرد.

7 راهکار طلایی برای افزایش مهارت های اجتماعی کودکانفریبا احدی بیگلو روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: اغلب والدین خواستار این هستند که فرزندان شان با دیگران ارتباط خوبی برقرار کرده و از روابط اجتماعی بالایی برخوردار باشند، که لازمه آن افزایش مهارت های اجتماعی کودکان است.

وی تصریح کرد: اولین گام در افزایش مهارت های اجتماعی کودکان، شناسایی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف فرزندانشان  است که در این راه والدین می توانند الگوی مناسبی در رفتار کودکان خود باشند.

احدی بیگلو ادامه داد: آموزش دوست یابی به کودک مانند این که اسباب بازی هایش را بادوستان خود تقسیم کرده و یا این که در هنگام عصبانیت خشم خود را کنترل و با احترام با طرف مقابلش برخورد کند از جمله راهکار های ارتقای مهارت های اجتماعی کودک است.

این روانشناس اضافه کرد: آموزش رفتار مناسب به کودک در برخورد با افراد بی ادب که قصد آزار و اذیت او را دارند و همچنین تشویق وی برای داشتن رفتاری خوب با دیگران از دیگر موارد تقویت روابط اجتماعی کودک است.

احدی بیگلو تأکید کرد: اجتماع گروهی چند خانواده فرصت مناسبی برای ورود کودکان در موقعیت های اجتماعی مختلف است که به کودک شما فرصت ارتقای مهارت های اجتماعی را می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار