اهواز؛

اتحاد و انسجام لازمه مبارزه با تروریست

خطیب جمعه دزفول با اشاره به حوادث تروریستی تهران، اتحاد و انسجام ملت ایران را لازمه مقابله با تروریسم دانست.

اتحاد و انسجام لازمه مبارزه با تروریستبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، خطیب جمعه دزفول در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، اذعان داشت: دشمنان تصور می کردند با این حملات تروریستی می توانند خللی بر اراده و عزم ملت ایران وارد کنند ولی با اقتدار نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی ناکام ماندند.

وی ضمن تقدیر از اقتدار نیروهای نظامی در مدیریت حوادث تروریستی تهران اظهار کرد: سپاه و نیورهای امنیتی در این حوادث با مدیریت دقیق توانستند کاری کنند که با کم ترین آسیب به ملت ایران تروریست ها را به هلاکت برساند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی مهم ترین هدف تروریست ها را ایجاد فضای رعب و وحشت در بین مردم دانست و بیان داشت:اگر این حوادث از بعد بین المللی بررسی شود نتیجه این است که دشمنان کشورمان در 6 سال اخیر به شکست های بزرگی در مقابل ایران رسیده اند و در حوادث اخیر نیز عملیات کور و نافرجام آنان با اقتدار نیروهای نظامی کنترل شد .

امام جمعه دزفول به رشادت های سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود مجاهدت های خاموش این سربازان ده ها تیم تروریستی که در این مدت قصد داشتند در کشورمان ناامنی ایجاد کنند متلاشی شده اند.

وی ملت ایران را نیازمند اتحاد و انسجام بیشتری دانست و اظهار داشت: الان مشخص شد که چرا باید مدافعان حرم به سوریه و عراق عزیمت کنند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی بیان کرد: سپاه اعلام کرده است که انتقام خون شهدا را از تروریست ها خواهد گرفت و انشالله به اقتدار کامل تروریستها را بر سر جایشان خواهند نشاند.
 
وی به وضعیت منطقه نیز اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری آمریکا با سفر به منطقه تلاش کرد ائتلاف عربی ضد ایرانی با محوریت عربستان ایجاد کند که شکست خود و اکنون علاوه بر قطر کشورهای کویت و لبنان نیز از ایران حمایت کردند و امیر قطر نیز ایران را یک قدرت منطقه ای خطاب کرده است.

خطیب نماز جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های امروز میلاد فرخنده امام حسن مجتبی (ع)، تشرف پیامبر اکرم (ص) به معراج 6 ماه پیش از هجرت و ضربت خوردن و شهادت امام علی (ع) را گرامیداشت و بیان داشت: امام علی (ع) اسوه سازش ناپذیری با ظالمان است که باید از ایشان درس گرفت.

وی ضمن گرامیداشت شب های قدر به سخنان مقام معظم رهبری در 14 خردادماه اشاره و تصریح کرد: امام خمینی (ره) توانست با روحیه انقلابی و جوان خود جوانان را به سوی خود جذب کند و آنها را یاران خود در برابر طاغوت می دانست .

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: برای حل مشکلات کشور به جوانان احتیاج داریم زیرا جوانان موتور محرکه انقلاب هستند.

وی اذعان کرد: برخی افراد معتقدند که پالش با قدرتهای دنیا هزینه دارد که باید به آن ها گفت ملتی که می خواهد استقلال داشته باشد و تحت سیطره مستکبران عالم نباشد باید هزینه بدهد ضمن اینکه سازش با قدرت ها نیز هزینه دارد همانطور که عربستان برای سازش با آمریکا مجبور شد نیمی از ذخیره های ارزی خود را طبق میل آمریکا هزینه کند .

وی با بیان اینکه اگر چالش منطبق بر منطق باشد هزینه اش به مراتب کمتر از سازش است گفت: مسئولان کشور هدف خود را راضی کردن دشمن قرار ندهند و همانطور که جوانان انقلابی در دهه 60 برگ زرینی از خود در تاریخ برجای گذاشتند اکنون نیز با همان روحیه انقلابی در مقابل دشمن بایستند زیرا آنها قصد دارند جای شهید را با واژه جلاد جابجا کنند.
 
امام جمعه دزفول به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان نیز پرداخت و اظهار کرد: دشمن می خواهد دانشجویان را ناکارآمد جلوه دهد که باید بداند دانشجویان کشورمان در همه عرصه های اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی فعالند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.