نگرانی سازمان ملل از گسترش بی ثباتی در آفریقای مرکزی

دبیرکل سازمان ملل متحد از «بی ثباتی گسترده» در جمهوری آفریقای مرکزی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش،-- دبیرکل سازمان ملل متحد -- روز جمعه از «بی ثباتی گسترده» در جمهوری آفریقای مرکزی ابراز نگرانی کرد.

سازمان ملل بیم دارد به علت از سرگیری درگیری های مذهبی و قومی در جمهوری آفریقای مرکزی ناآرامی ها دوباره در این کشور شعله ور شود.

گوترش در گزارشی از فعالیت های سازمان ملل متحد در آفریقای مرکزی که خبرگزاری فرانسه به نسخه ای از آن دست یافت، نوشت «من از بی ثباتی عام و تداوم نقض حقوق بشر در جمهوری آفریقای مرکزی و همچنین حملاتی که نیروی صلحبانی سازمان ملل را در جنوب شرق کشور هدف قرار می دهند، نگرانم».

گوترش در حالی از بی ثباتی در جمهوری آفریقای مرکزی ابراز نگرانی می کند که شش نیروی کلاه آبی سازمان ملل در ماه مه در بانگاسو کشته شدند. منطقه بانگاسو و مناطق دیگر به علت از سرگیری خشونت ها، به صحنه ناآرامی در آفریقای مرکزی تبدیل شده است.

گوترش افزود «من همه شرکای منطقه ای را ترغیب می کنم تلاش های خود را دو چندان کنند». گوترش از شرکای منطقه ای خواسته است برای جلوگیری از بهره برداری شورشیان اوگاندایی از فضای مساعدی که در جنوب شرق با عقب نشینی ارتش اوگاندا و نیروهای ویژه آمریکایی برای آنها به وجود آمده است، هر چه در توان دارند به کار گیرند».

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در گزارش ماه مه خود هشدار داد  «گرایش کنونی برای شعله ور کردن آتش درگیری ها جامعه انسانی را به شدت نگران می کند».       

بر اساس این گزارش «برای نخستین بار بعد از اوت 2014 شمار آوارگان از مرز 500 هزار نفر فراتر رفته است». 

از جمعیت چهار و نیم میلیونی جمهوری آفریقای مرکزی بیش از 400 هزار نفر به کشورهای همسایه از جمله چاد و کامرون پناهنده شده اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار