مدیرکل تامین اجتماعی لرستان:

برقراری بیمه بیکاری برای ۳ هزار و ۱۰۰ کارگر در استان لرستان

مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان از برقراری بیمه بیکاری برای ۳ هزار و ۱۰۰ کارگر در سطح استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمزه‌لویی مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: اکنون برای حمایت از واحدهای تولیدی دارای مشکل شاهد برقراری بیمه بیکاری برای تعدادی از کارگران سطح استان لرستان هستیم.

وی افزود: بر اساس اطلاعات موجود امسال تعداد افرادی که برای آن‌ها بیمه بیکاری برقرار شده نسبت به سال گذشته کاهش نیافته‌اند، البته این موضوع به معنای افزایش بیکاری نبوده و بلکه به دلیل وجود مشکلات و بحران در برخی از واحدهای بزرگ تولیدی سطح استان همچون نساجی بروجرد، شرکت پارسیلون و سامان کاشی بروجرد بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان، گفت: به بیان دیگر هدف اصلی از برقراری بیمه بیکاری برای کارگران، این است که واحدهای تولیدی که اکنون با مشکل نوسازی و همچنین فرسودگی ماشین‌آلات و خطوط تولید مواجه هستند بتوانند زمان لازم را برای احیای مجدد خود، حفظ اشتغال و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید داشته باشند.

حمزه‌لویی گفت: به همین دلیل برای تعدادی از کارگران این واحدهای تولیدی بیمه بیکاری به صورت موقت برقرار شده تا بتوان با این چتر حمایتی شرایط را برای احیای مجدد این واحد‌ها مهیا کرد و به هیچ عنوان نگران موضوع بیمه بیکاری نیستیم.

وی در ادامه افزود: اکنون بیمه بیکاری برای ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در سطح استان لرستان برقرار شده و امیدواریم با این اقدام فرصت لازم برای احیای مجدد واحدهای دارای مشکل سطح استان مهیا شود.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان، گفت: برقراری بیمه بیکاری به صورت موقت بوده و باید پس از پایان مرحله بحران واحد تولیدی شرایط برای به کارگیری مجدد کارگران در واحدهای خود مهیا شود.


انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار