بندرعباس؛

اجرای طرح ممیزی مراتع در 26 هزار هکتار زمین ملی

طرح ممیزی مراتع در 26 هزار هکتار از زمین ها ملی شهرستان میناب اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،حبیب اله حاتمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب گفت : شناسایی بهره برداران ، تعیین حدود مراتع در ایجاد تعادل دام و مرتع و صدور پروانه چرای دام در راستای طرح ملی مدیریت پایدار از مهم ترین اهداف اجرای طرح ممیزی مراتع است.
 
 وی افزود: این طرح در مراتع روستاهای جومحله با مساحت ، چاه شیرین و چاه اسماعیل ، نوبند قدیم و احمدآباد کلیبی ، پاکوه و مرتع عباس زندانی انجام شده است.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب گفت : ساماندهی بهره برداران و مرتعداران و حفاظت از این زمین ها از مهم ترین اهداف اجرایی این طرح بوده که برای این امر مدت چرای دام ، ظرفیت مراتع، تاریخ ورود و خروج دام از مرتع و ایجاد تعادل بین دام و مرتع از مهم ترین راهکارها در زمینه مدیریت بهینه از مراتع به شمار می رود.
 
حاتمی افزود: با مشخص شدن بهره برداران مراتع مذکور و صدور پروانه چرا علاوه بر حفاظت خاک، اهداف مربوط به اصلاح و احیای مراتع، بهبود وضع پوشش گیاهی، حفظ منابع آب و خاک و جلوگیری از فرسایش خاک شاهد بهبود عوامل زیست محیطی این مناطق خواهیم بود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.