کرمانشاه؛

ثبات مدیریتی لازمه کنترل آتش سوزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه استفاده از روش‌های سنتی خاموش کردن آتش را موجب ایجاد خسارت بیشتر به عرصه‌های جنگلی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه استفاده از روش‌های سنتی خاموش کردن آتش را موجب ایجاد خسارت بیشتر به عرصه‌های جنگلی دانست و گفت: باید در این زمینه ثبات مدیریتی داشته باشیم.

مراد شیخ‌ویسی اظهار داشت: راه‌های پیشگیری و خسارت ناشی از آتش‌سوزی احتمالی مراتع و جنگل‌ها باید با پیش‌بینی یک برنامه جامع بررسی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: با توجه به خشک بودن علف‌های عرصه جنگلی بیم آن می‌رود در اثر سهل‌انگاری انسانی و افزایش دما برخی از مناطق جنگلی استان طعمه حریق شود.

وی استفاده از روش‌های سنتی خاموش کردن آتش را موجب ایجاد خسارت بیشتر به عرصه‌های جنگلی دانست و اضافه کرد: هنگام آتش‌سوزی‌های مراتع خیلی راحت شاخ و برگ‌های تنومند درختان را می‌شکنیم که با آن آتش را خاموش کنیم که با این روش علاوه بر از بین رفتن مراتع، درختان را نیز نابود می‌کنیم.

شیخ‌ویسی، تقویت گشت‌های مراقبتی، رفع کمبود نیروی انسانی، خریداری 15 دستگاه دمنده اطفا حریق، مرمت و بازسازی چهار استخر ذخیره آب در استان، به‌کارگیری تراکتور برای ایجاد آتش‌بر، به‌کارگیری افراد محلی به عنوان قرقبان و پرداخت ماهانه 500 هزار تومان به آن‌ها و همچنین ایجاد پوشش بیمه بی‌نام برای 100 نفر‌(برای آسیب‌دیدگان احتمالی) را در قالب برنامه‌های اطفا حریق جنگل‌ها و مراتع استان بیان کرد.

وی با تاکید بر ثبات مدیریتی در این زمینه، ادامه داد: سال گذشته بیش از 28 فقره آتش‌سوزی با نابودی بیش از 600 هزار هکتار از اراضی شهرستان گیلان‌غرب در مناطق مله‌نی، ناودار، سرکش، چله و گوار رخ داد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.