تبریز؛

برگزاری 67 مانور در سطح شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری 67 مانور در سطح شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دینی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: به منظور حفظ آمادگی‌های لازم در برابر حوادث، مقابله با بحران‌ها رعایت مسائل ایمنی و پیشگیری و کاهش حوادث احتمالی 67 مانور درسال گذشته در سطح شرکت گاز استان برگزار شده است.
 
وی اظهار داشت: با توجه به ماهیت خطیر گازرسانی پایدار و مطمئن، اهمیت رعایت مسائل ایمنی برای  پیشگیری و کاهش حوادث احتمالی و در راستای مقابله با بحران‌ها و تهدیدات  احتمالی و حفظ آمادگی نیروها 67 مانور در سطح شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی برگزار شده است.
 
وی در زمینه اهداف برگزاری مانورها افزود: بالابردن سطح آگاهی و آمادگی کارکنان امدادی و عملیاتی و سایر کارکنان، افزایش سرعت عمل، هماهنگی با واحدهای درون و برون سازمانی، شناسایی نقاط ضعف و قوت و انجام اقدامات اصلاحی در خصوص رفع نقاط ضعف از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مانورها است.
 
دینی در خصوص ضرورت برگزاری مانورهای آمادگی از سوی واحد HSE اظهار داشت: شناسایی بحران‌ها، اولویت‌بندی و مهار آنها وارتقاء سطح آمادگی و توانایی کارکنان به خصوص نیروهای عملیاتی و امدادی و حصول از اقدام به موقع در حوادث و بحران‌ها و تحلیل و ارزیابی در کنترل بهتر بحران‌ها و بهبود عملکرد و کارآیی نیروها بسیار موثر است و باید به صورت مدون انجام گیرد.
 
وی اظهار داشت: از تعداد 67 مورد مانور 57 مانور با اطلاع قبلی و 10 مانور بدون اطلاع قبلی در مناطق و شهرستان‌ها به اجرا در آمده است.
 
دینی در خصوص انواع مانورهای برگزار شده است افزود: مانورهای برگزار شده در سال 95 عمدتاً اختصاصی و عمومی بوده و مانورهای اختصاصی در خصوص افت فشار، برخورد بیل مکانیکی با تأسیسات و شبکه گاز، آتش سوزی در ایستگاه‌ها، یخ زدگی شبکه، ریزش مرکاپتان برگزار شده و مانورهای عمومی که در برگیرنده تمام کارکنان می‌باشد می‌‌توان به اجرای مانور زلزله و آتش سوزی اشاره کرد.
 
وی  با تأکید بر انجام تمرینات و تداوم اجرای مانورها در سال‌جاری گفت: در سال‌جاری علاوه بر اجرای مانور در سطوح مختلف برای اولین بار مانور دور میزی برای مدیران، روسای  ستادی، عملیاتی، نواحی و واحدها برگزار خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار