شیراز؛

فروش بیش از 9 میلیون دلار صنایع دستی فارس

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از فروش ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته درحوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در سال 95 گفت: پارسال همکاری اتحادیه صنایع دستی استان و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی برگزاری و مشارکت در برپایی ۸۵ نمایشگاه و بازاچه موقت صنایع دستی صورت پذیرفت.  

 
وی به جایگاه صنایع دستی در اشتغال زایی و ارزآوری اشاره کرد و افزود: میزان فروش صنایع دستی استان فارس در پارسال ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس همچنین در راستای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی اظهار کرد: طی برنامه ریزی های صورت گرفته از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور ماه امسال در استان نمایشگاه های هفتگی صنایع دستی برگزار می شود.چ
 
وی با بیان اینکه بحث آموزش صنایع دستی در تولید، عرضه و فروش از جایگاه خاصی برخوردار است ادامه داد: پارسال علاوه بر آموزش 1 هزار و 308 نفر از طریق برگزاری کلاس های آموزشی با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی همچون کمیته امداد و اداره کل زندان نیز 1 هزار و 500 نفر در رشته های مختلف صنایع دستی در جهت اشتغال زایی آموزش دیده اند.
 
مصیب امیری اظهار امیدواری کرد: امسال با توجه به طرح ارائه شده از طرف احمدی پور ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با عنوان طرح ضربتی اشتغال در روستاهای هدف گردشگری تحولی در تولید و اشتغال عرصه صنایع دستی در روستاهای استان ایجاد شود.
 
وی با اشاره به شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری اظهار کرد: می توان با اقدام صحیح و قوی در زمینه اطلاع رسانی و معرفی رشته های صنایع دستی، هنرمندان و صنعتگران، مبحث آموزش و همچنین حضور پررنگ در نمایشگاه ها داخلی و خارجی، شاهد تحولی شگرف در عرصه رونق اقتصادی، ارز آوری و اشتغال زایی در کشور از طریق حمایت از صنایع دستی این صنعت باشیم.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: پارسال ایجاد دهکده صنایع دستی برای نخستین بار در کشور با همکاری بخش خصوصی در استان کلید خورد و با تلاش روز افزون این طرح تا پایان سال ۹۶ در سه حوزه تولید، آموزش و عرضه به بهره برداری خواهد رسید.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین با بیان اینکه در کشور طرحی تحت عنوان کیوسک های صنایع دستی مطرح شده است افزود: استان فارس در این زمینه اقدام به تصویب دستور کار استقرار ویترین های صنایع دستی در دستگاه های اجرایی استان در جهت معرفی هر چه بهتر رشته های صنایع دستی در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرد که این طرح امسال اجرایی می شود.
 
مصیب امیری بیان کرد: همچنین پارسال معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان برای حمایت از تولید کنندگان محصولات صنایع دستی اقدام به صدور تعداد ۳۹۶ پروانه تولیدی انفرادی، ۱۸ پروانه تولیدی کارگاهی و ۱۳۰ پروانه مشاغل خانگی کرده است.

انتهای پیام/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار