لرستان؛

لرستان نخستین مجری طرح محیط‌بان کوچک در مدارس

طرح آموزشی محیط بان کوچک باهدف حساس سازی و نهادینه کردن رفتار زیست‌محیطی دانش‌آموزان ابتدایی استان به عنوان یکی از مخاطبان اثرگذار جامعه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رئیس آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اعلام این خبر و با بیان اینکه لرستان پیشرو و نخستین مجری طرح محیط بان کوچک درسطح کشور است، گفت: این طرح با همکاری اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست، اداره سلامت آموزش و پرورش، بسیج مهندسی کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی در سال تحصیلی ۹۷ - ۹۶ تهیه و تایید شد.
 
بیرانوند با بیان اینکه اولین اجرای این طرح هفته اول خردادماه سال جاری در ۲۰ مدرسه ابتدایی خرم‌آباد بود افزود: پس از برگزاری جلسه توجیهی - آموزشی در محل سازمان بسیج مهندسی با حضور کارشناسان عضو بسیج مهندسی و تعیین ۲۰ مدرسه از سوی نواحی ۱ و ۲ آموزش‌وپرورش خرم‌آباد هر کارشناس به یک مدرسه معرفی شد. همچنین کار آموزش کلاس به کلاس و مستقیم به دانش‌آموزان انجام شد.
 
بیرانوند گفت: با اجرای موفق این طرحبیش از ۵ هزار دانش‌آموز طی زمان کوتاهی آموزش‌های زیست‌محیطی لازم را فراگرفتند. دانش‌آموزان فعال و علاقه‌مند به محیط‌زیست هم به عنوان محیط‌بان کوچک مدرسه شناسایی و ثبت نام شدند.
 
وی افزود: اجرای اصلی طرح با هدف پوشش تمامی مدارس ابتدایی استان و با مشارکت بیش از ۲۰۰ کارشناس مرتبط عضو بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و همچنین کارشناسان محیط‌زیست از آبان ماه سال جاری تا اردیبهشت ۹۷ صورت می‌گیرد.
 
این مسئول با اشاره به نقش اساسی و فزاینده اجرای طرح مذکور در آموزش وایجاد رفتار زیست محیطی دانش‌آموزان و تاثیرپذیری انگیزشی آن‌ها در جهت مسئولیت پذیری هر دانش آموز به عنوان یک محیط بان گفت: به منظور حفاظت از محیط‌زیست در سطح مدرسه و جامعه امیدوار هستیم با اجرای آن گام مهم و اساسی در راستای اعتلا‌ی فرهنگ محیط زیست برداشته شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار