سیاوش خیرابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازیگری، بالا و پایین پریدن نیست

بازیگران سینما، وقتی وارد تئاتر می‌شوند اگر با این رسانه همگام نشوند، مردم را نسبت به خود، بی‌مهر می‌کنند.

بازیگری، بالا و پایین پریدن نیستسیاوش خیرابی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اولین تجربه خود در حوزه تئاتر گفت: بسیار سخت بود. من خودم از این کار راضی بودم ولی باید نظر مردم را بپرسید و از آن‌ها موفقیت مرا در تئاتر جویا شوید.

خیرابی در خصوص ادامه فعالیت در تئاتر به عنوان بازیگر اظهار داشت: من این حرفه را ادامه خواهم داد ولی فعلا قصد ندارم به کارگردانی فکر کنم.

وی پیرامون ملاک انتخاب نقش در نمایش «بن بست» تصریح کرد: من از بزرگان دیگر تئاتر هم مثل: امیر دژاکام و محمد حاتمی پیشنهاد داشتم ولی به علت اینکه از موقعیت زمانی برای فعالیت در آن اثرها اطمینان نداشتم، وارد تئاتر نشدم. من در این کار به علت جوان بودن بازیگران کار، حس می‌کردم که موقع بر صحنه رفتن است و اینکه با محیط تئاتر آشنا شوم.

بازیگر نمایش «بن بست» پیرامون تأثیر حضور چهره‌های سینمایی بر تقویت و اثرگذاری تئاتر بیان کرد: این مسئله بستگی بر نوع بازی بازیگران چهره دارد، اگر ما صرفا به چهره بودن اکتفا کنیم و فقط بر این اساس مخاطب را به صحنه بکشانیم و همان بازی را که در جلو دوربین داریم در صحنه هم داشته باشیم، پاسخگوی نیاز مردم نیستیم. مدیوم تئاتر تفاوت دارد و ما باید سعی کنیم با تئاتر همگام بشویم تا بازی خوبی ارائه بدهیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال افرادی که می‌گویند: «بازیگران سینما، تنها به علت چهره بودن می‌فروشند»، گفت: دوستان یک بخشی را درست می‌گویند و بخشی را هم ممکن است درست نگویند. ما بازیگران سینما و تلویزیون که وارد تئاتر می‌شویم باید بازی خوبی از خودمان نشان بدهیم اگر فعالیت ما با جلو دوربین یکسان باشد، این حرف که «برای چهره بودن ما را به تئاتر آورده‌اند» درست است ولی اگر بازیگر خوبی باشیم نه تنها برای چهره بودن بلکه برای بازی مناسب و خوب به تئاتر آمده‌ایم.

بازیگر سریال «پرستاران» پیرامون نمایش تئاترهای باکیفیت در سالن‌های خصوصی به جای بر صحنه رفتن در سالن‌های عمومی خاطرنشان کرد: سالن خصوصی بسیار خوب است چرا که؛ در دسترس بیشتری از اهالی تئاتر است و تماشاچی بهتر از آن لذت می‌برد. من فکر می‌کنم که سالن خصوصی مردم را بیشتر به سمت تئاتر سوق داده است. فقط باید سالن‌های خصوصی کمی بزرگتر شود و کم کم این اتفاق در حال رخ دادن است. 

خیرابی در خصوص انتخاب حرفه بازیگری در گذشته بیان کرد: من اگر باز هم به گذشته برگردم، این حرفه را انتخاب می‌کنم چرا که؛ من عاشق بازی کردن نقش‌های مختلف زندگی انسان‌ها بوده‌ام.

سیاوش خیرابی در پایان در خصوص توصیه به علاقه‌مندان تئاتر گفت: من همیشه می‌گویم، علاقه‌مندان تئاتر باید آکادمیک، این حرفه را پیش بگیرند یعنی در دانشگاه دوره‌های بازیگری را بگذرانند. مردم فکر می‌کنند که ما دو دقیقه جلو دوربین بالا و پایین می‌پریم و دیگر هیچ ولی این طور نیست بازیگری کار سختی است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
با زيگري بالا وپايين پريدن نيست اعتياد هست هنجار شكني هست بي عفتي هست بي تربيتي هست خيانت هست
آخرین اخبار