افزایش ۲ برابری کودکان کار و خیابانی در استان مرکزی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی ازافزایش ۲ برابری کودکان کار و خیابانی در استان مرکزی در این استان خبرداد.

افزایش 2 برابری کودک کار و خیابانی در استان مرکزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛عبدالکریم یادگاری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت : سال گذشته حدود 50 کودک کار و خیابانی در این استان شناسایی شده بودکه  این آمار امسال به حدود 100 نفر رسیده است و البته آمار متغیر است و احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد.

 
 

یادگاری با بیان اینکه غالب کودکان شناسایی شده مربوط به اراک هستند افزود: کودکان از طریق موسسه تحت حمایت بهزیستی شناسایی، جذب و توانمند می‌شوند و بابت هر کودک شناسایی شده که تحت حمایت این موسسه قرار می‌گیرد، یارانه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  بیشتر کودکان شناسایی شده در استان مرکزی را کودکان کار تشکیل می‌دهند و کودکان خیابانی یا بدسرپرست درصد کمی از این کودکان را شامل می‌شود اضافه کرد:  کودکان خیابانی کودکانی هستند که سرپرست موثر ندارند به عنوان نمونه سرپرست این کودکان درگیر اعتیاد است و به ناچار به خیابان‌ها پناه می‌آورند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی در خصوص آمار دقیق کودکان کار و خیابانی در استان مرکزی گفت: آمار در این حوزه قطعا دقیق نیست و تنها شامل کودکان شناسایی شده است که اغلب کودکان کار شناسایی شده افرادی هستند که در چهارراه‌ها و معابر مشغول به کار بوده‌اند و در کنار آن کودکانی هم هستند که در کارگاه‌ها و دیگر محیط‌های کاری مشغول هستند و مورد ظلم واقع می‌شوند.

وی  در باره  خلاء و چالش‌های موجود در بخش حمایت از کودکان کار و خیابانی عنوان کرد: طبق آیین‌نامه هیات وزیران مصوب سال 1384 موضوع رسیدگی به امور این کودکان مشخص شده و شرح وظایف برای 11 دستگاه که باید با بهزیستی در این خصوص همکاری کنند تعیین شده است، اما این آیین‌نامه جوابگوی نیاز امروز نیست و باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

یادگاری ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها مانند شهرداری طبق آیین‌نامه به وظایف خود عمل نمی‌کنند در صورتی که شهرداری باید مکانی برای نگهداری و ارائه خدمات به این کودکان با تجهیزات و امکانات مورد نیاز در اختیار بهزیستی قرار دهدو متاسفانه نسبت به انجام این وظیفه کوتاهی می‌شود.
 
 

 انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.