یاسوج؛

صادرات گندم دوروم برای نخستین بار

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد از صادرات ۱۰ هزار تن گندم دوروم برای نخستین باردر این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ سید صادق فروزنده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از سربلندی سازمان جهاد کشاورزی در خرید تضمینی گندم گفت و بیان کرد که امسال تنها سالی است که ذخیره گندم ما به حد کافی رسیده است به طوری که حتی از گندم سال قبل هم 18 هزار تن ذخیره در انبارها داریم.

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگرچه در دولت تدبیر و امید روند خرید تضمینی گندم روند صعودی و معقولی داشت ولی امسال رکورد قابل توجهی رقم خورده است به طوری که نه تنها پاسخگوی همه نیاز این استان هستیم بلکه صادرات ۱۰ هزار تن گندم باکیفیت دوروم برای مصارف ماکارونی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: همزمان با خرید تضمینی گندم، در این مقطع خرید تضمینی کلزا و مدیریت بحث تنظیم بازار را نیز داریم که رمز موفقیت و عملکرد قابل قبول در این زمینه، هماهنگی و وحدت بین بخشی در مجموعه جهاد کشاورزی است.

فروزنده در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تداوم مشکلات انباری این استان اشاره کرد و ادامه داد که برای ذخیره‌سازی بلندمدت گندم مشکل داریم که لازم است همه ادارات ظرفیت‌های انباری خود را در اختیار ما قرار دهند.

این مسئول ارشد شرکت غله و بازرگانی تصریح کرد که 50 کامیون باری به ناوگان حمل و نقل گندم کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده و این مشکل نیز حل شده است.

فروزنده تاکید کرد: فشارها باید کم شود که همه گندم در همین استان ذخیره  و مدیریت شود و مجبور به خروج گندم از استان نشویم.

وی یادآور شد: امسال برای اولین بار صادرات گندم دوروم که از باکیفیت‌ترین گندم‌های کشور است نیز در دستور کار است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.