معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله می‌گوید با توجه به اضافه‌شدن حامیان جدید هراس‌افگنان در افغانستان، جنگ افغانستان از نظر نظامی و سیاسی وارد فصل جدیدی می‌شود.

مراد علی مراد: جنگ افغانستان از نظر نظامی و سیاسی وارد فصل جدید می شود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  ژنرال «مراد علی مراد»معاون ارشد امنیتی وزارت کشور افغانستان که امروز شنبه(۲۰ جوزا) در نشست ارائه طرح توسعه‌ای وزارت کشور افغانستان صحبت می‌کرد، گفت: ‌روشن نگه‌داشتن جنگ در ولایت‌هایی که منابع درآمدی طالبان به شمار می‌رود و قاچاق مواد مخدر و استخراج معدن در آن ممکن است، از برنامه‌های شورشیان و حامیانشان است.

مراد این را هم گفت که تلاش برای نگه داشتن مانور دشمن در راه‌های بین ولایت‌های ننگرهار، کنر، نورستان، بدخشان، تخار و قندوز  است و می‌خواهند بخش‌های نیرو و قدرت برایشان ایجاد کند.

وی دامن‌زدن به حساسیت‌ها و مخالفت‌های قومی، زبانی و مذهبی و تضعیف سیستم اداره محلی و همچنین از بین‌بردن متنفذین قومی و عالمان دینی حامیان دولت را از دیگر برنامه‌های دشمنان افغانستان عنوان کرد.

به گفته وی از دیگر برنامه‌های دشمن راه‌اندازی حمله‌های تروریستی ساده و پیچیده در شهرهای مهم افغانستان و توسعه فزاینده گروه تروریستی داعش است.

معاون ارشد امنیتی افغانستان گفت که برای جلوگیری از برنامه‌های دشمن روی تحقق طرح‌هایی از جمله برنامه عملیاتی «خالد» در سال ۱۳۹۶ تمرکز خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتمادسازی بین پلیس و مردم، ارزیابی تهدیدات و خطرات، تداوم وضعیت معیشتی و تجهیزات قوت‌ها، جلوگیری از نفوذهای کلیدی اطلاعاتی منطقه در بین پلیس، تکمیل تحکیمات در منطقه جنگ و آمادگی برای تامین امنیت پروژه‌های زیربنایی منطقه‌‌ایی چون تاپی و کاسا یک هزار از کلیدی‌ترین برنامه‌هایی‌ است که وزارت کشور افغانستان روی آن تمرکز می‌کند.

در همین حال وزارت کشور افغانستان از چالش‌هایی چون نارسایی‌ها در تشکیل وزارت کشور افغانستان، فساد، وجود افراد خیالی، کمبود سلاح سنگین و تاکتیکی و نبود نیروی هوایی نیز در این وزارت نام برد.

وزارت کشور افغانستان، ۶۸۳ خودروی جنگی به نیروهای پلیس فرستاده است اما به دلیل نداشتن سیستم حفاظتی مانند سایر وسایل نقلیه از آن استفاده می‌شود. 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.