ساری؛

پیشگیری از وقوع جرم از آرمان های جوامع بشری است

پیشگیری از وقوع جرائم از آرمان ها و آرزوهای تمام جوامع بشری است .

سرهنگ جعفری فرمانده انتظامی شهرستان بابل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ؛گفت: پیشگیری از وقوع جرایم و جلوگیری از فروافتادن افراد در ورطه جرم و گناه از آمال و آرمان‌های تمام جوامع بشری است .

وی افزود: رشد روز افزون و پیچیدگی‌های خاص جرایم و پائین‌آمدن سن ارتکاب جرم از عواملی است که بر اهمیت و ضرورت توجه بیشتر به پیشگیری انتظامی می‌افزاید و امروزه مشخص شده که راه جلوگیری از پیدایش جرم تنها استفاده از مجازات نیست بلکه اقدامات انفرادی و اجتماعی دیگری نیز وجود دارد که بیش از برقراری مجازات مؤثر است .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل با بیان اینکه دولت‌ها درصدد استفاده از اقدامات پیشگیرانه برآمده اند، گفت: پیشگیری انتظامی بر پایه اقدامات پلیسی در جهت حمایت از شهروندان آسیب‌پذیر، افزایش آگاهی‌های عمومی، نظارت بر اماکن عمومی و افزایش هزینه‌های ارتکاب جرم مبتنی است.

سرهنگ جعفری افزود: متولی اصلی این نوع پیشگیری، نیروی انتظامی است که جهت تحقق آن، رویکرد جدید جامعه محوری را اتخاذ كرده است .

وی گفت: پلیس برای انجام ماموریت های خود به نقش شهروندان معترف است و مردم می توانند با کسب آگاهی های لازم و برقراری هر چه بیشتر با نیروی انتظامی ما را در انجام وظایف خود یاری دهند تا همگان بتوانیم سهم مهمی در افزایش امنیت اجتماعی و کاهش آسیبهای اجتماعی داشته باشیم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار