بیرجند؛

آغاز پنچمین فصل کاوش های باستان شناسی کهنک

پنجمین فصل کاوش های باستان شناسی - آموزشی محوطه تاریخی روستای کهنک شهرستان سربیشه آغاز شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛اتفاقی،سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه گفت: محوطه باستانی کهنک از جمله سایت های تاریخی شاخص شهرستان سربیشه است که تاکنون چهار فصل مورد کاوش باستان شناسی قرار گرفته و در حال حاضر فصل پنجم کاوش ها با همکاری دانشگاه بیرجند در حال اجرا است.
 
وی افزود: در این دوره دانشجویان کارشناسی باستان شناسی با هدف آموزش و اجرای میدانی حفاری های علمی در مدت 45 روز کار گمانه زنی و شناسایی بخش هایی از قلعه کهنک را انجام می دهند.
 
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه گفت: تاکنون بقایایی از استقرار های مربوط به قرون اولیه و میانی اسلامی و نیز استقرارهای موقت مربوط به سده های متاخر که اغلب بصورت فصلی و کوچ نشینی بوده در این کاوش ها مورد شناسایی و مطالعه قرار گرفته است.
 
اتفاقی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده همچون سنوات گذشته قرار است مجموعه آثار منقولی که از این کاوش ها بدست می آید در آزمایشگاه مرمت آثار تاریخی استان مورد بررسی، مستند سازی و مرمت قرار گیرند و پس از آن در ویترین اختصاصی محوطه تاریخی کهنک که در موزه باستان شناسی استان واقع در عمارت جهانی اکبریه پیش بینی شده است،این اشیاء به نمایش گذاشته خواهد شد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار